به گزارش برنا، شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی حقوق بشر دوس‌کبراداس: «در پوست دیگری زندگی کنیم» (Festival Internacional De Cine De Dosquebradas ’derechos Humanos: En La Piel Del Otro’ ) معروف به «FICDOS» دهم مهرماه (2 اکتبر میلادی) به کار خود پایان داد و فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته نوید نیکخواه آزاد با نام اسپانیایی «El Recreo» که به عنوان نماینده ایران در این رویداد حضور داشت، برنده جایزه بنیاد شارلوت برای بهترین فیلم کوتاه در بخش بین‌الملل شد.

طبق اعلام رسمی جشنواره، در این دوره دویست و پنجاه اثر برای کسب جایزه فیلم کوتاه در بخش بین‌الملل به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند. هیئت داوران جشنواره که در رأس آن تونی ناوارو، جونا سابل و آندرس لوسانو بودند، رأی خود را چنین اعلام کردند: «برنده بهترین فیلم کوتاه در بخش بین‌الملل جشنواره اثری‌ست در خور توجه که به حقوق بشر پرداخته و مسئله‌ی تأمل‌برانگیزی را طرح می‌کند. جایزه شارلوت برای بهترین فیلم کوتاه در مسابقه بین‌الملل شانزدهمین دوره جشنواره سینمایی شهر «دوس‌کبراداس» به «زنگ تفریح» از ایران تعلق می‌گیرد.»

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» برگرفته از یک ماجرای واقعی است و قصه‌ یک دختر دبیرستانی را روایت می‌کند که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه‌ فوتبال در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه آزادی برود.

شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی حقوق بشر «دوس‌کبراداس» (FICDOS) ششم مهرماه (۲۸ سپتامبر میلادی) آغاز به کار ‌کرد و دهم مهر (۲ اکتبر میلادی) به کار خود پایان داد.

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» در بخش رسمی چهل و شش جشنواره جهانی فیلم به نمایش درآمده و هفت جایزه بین‌المللی کسب کرده است. این فیلم به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه آزاد ساخته شده و محصول «شمید فیلم» است.