شهر خبر

دهقانی: امکان افزایش تعداد تیم‌ها در لیگ بانوان وجود دارد/ در حال ایجاد توازن بین تیم ملی و باشگاه‌ها هستیم


دهقانی: امکان افزایش تعداد تیم‌ها در لیگ بانوان وجود دارد/ در حال ایجاد توازن بین تیم ملی و باشگاه‌ها هستیم

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال آخرین وضعیت حضور تیم اشتادسازه در لیگ برتر هندبال بانوان را تشریح کرد و از احتمال افزایش تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها خبر داد.

افسانه دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط تیم اشتادسازه در لیگ برتر هندبال و اینکه این تیم هنوز ثبت‌نام نکرده است، اظهار داشت: بحثی بر سر اعلام حضور این تیم وجود دارد. با توجه به اینکه این تیم اقدامات لازم برای ثبت‌نام را در سامانه هندبال انجام نداده و سایر موارد را رعایت نکرده است و از طرفی مهلت ثبت‌نام مشخص است، اگر قرار باشد در لیگ نباشد طبق آیین‌نامه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان اضافه شدن تیم دیگری به لیگ وجود دارد، گفت: براساس ضوابط امکان افزایش تیم‌ها با توجه به اینکه تعدادی از تیم‌ها در قرعه‌کشی نیز درخواست حضور داده بودند، وجود دارد. باید تلاش کنیم که با توجه به جایگاهی که هندبال بانوان به دست آورده است، لیگ پویایی داشته باشیم. مطمئناً لیگ پشتوانه تیم ملی خواهد بود.

دهقانی در مورد زمان آغاز اردوی تیم ملی هندبال بانوان تصریح کرد: تمام بچه‌های مستعدی که در تیم ملی هستند، در باشگاه‌ها نیز بازی می‌کنند. اولین اولویت ما تیم ملی است، اما در حال ایجاد توازن بین تیم ملی و باشگاه‌ها هستیم که هیچ سمتی ضرر نکند. ممکن است یک هفته زمان آغاز لیگ تغییر کند، اما تلاش می‌کنیم این زمان به درازا کشیده نشود‌.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال در پاسخ به این سؤال که آیا بازیکنان ملی‌پوش اشتادسازه در صورت غیبت این تیم، در لیگ حضور خواهند داشت، گفت: چند بازیکن اشتادسازه در تیم ملی بودند. بعضی‌ها همین الان با باشگاه‌ها در حال عقد قرارداد هستند‌. ملی‌پوشان اشتادسازه قطعاً خواهان زیاد دارند.

وی راجع به روند ثبت‌نام تیم ملی هندبال بانوان جهت حضور در مسابقات جهانی اسپانیا یادآور شد: فدراسیون جهانی هندبال دستور‌العمل‌ها را فرستاده و زمان‌ها را اعلام کرده است. ما ثبت‌نام کردیم و لیست موقت را طبق تاریخ اعلام کردیم.

 

انتهای پیام/