غربی‌ها برای احیای برجام باید تضمین بدهند، راه دیگری ندارند/ ایران بدعهدی های غرب را فراموش نخواهد کرد

سیدعلی آقازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» به شرایطی که مذاکرات هسته ای باید طبق آن ادامه پیداکند اشاره کرد و گفت: ما با کشورهای اروپایی و آمریکا موضوع برجام را به مرز قابل قبولی رسانده  بودیم. اما بعد از خروج یک جانبه آمریکا از برجام و عهدشکنی آن ها به صورت ناجوانمردانه ای تحریم‌ها تشدید شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم اقدامات متقابلی را از جمله قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی که در سال گذشته تنظیم شد در پیش گرفت.  این قانون حدود 11 بند دارد که از جمله بحث هایی مربوط به غنی سازی و اقداماتی است که جمهوری اسلامی ایران بایستی در مقابل عهدشکنی های غربی‌ها در پیش بگیرد.

آقازاده عنوان کرد: بعدازآن که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص شد و پیروز انتخابات موضوع برگشت به برجام را مجدداً مطرح کرد به‌نوعی مذاکرات دوباره آغاز و ادامه پیدا کرد

غربی‌ها برای احیای برجام باید تضمین بدهند، راه دیگری ندارند/ ایران بدعهدی های غرب را فراموش نخواهد کرد

*جمهوری اسلامی برای بازگشت به برجام شرط و شروط دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی قطعاً برای بازگشت به برجام شرط و شروطی دارد. چراکه بعد از اجرای یکجانبه برجام متحمل ضرر و زیان‌های زیادی شد و بی‌اعتمادی سختی نسبت به آمریکایی‌ها در ما ایجادشده است. به همین جهت راستی آزمایی و برداشتن کلیه تحریم‌ها از شروط اصلی ایران خواهد بود.

او اظهار کرد: همین سیاست برای ایران مسلماً ادامه خواهد داشت چه مسئولان اتحادیه اروپا وارد کشور ما شوند و چه مسئولان کشور ما برای مذاکرات وارد کشورهای اروپایی شوند بازهم سیاست‌های مشخص ما بر همین روند ادامه خواهد داشت.

آقازاده در انتها گفت: مذاکرات در آینده نیز ادامه خواهد داشت اما جمهوری اسلامی ایران قطعاً خیانت‌ها و عهدشکنی‌های طرف‌های مقابل درگذشته را فراموش نخواهد کرد.