به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، حمید سیفی با حضور در محل برگزاری دوره ملی مجازی دانش‌افزایی ویژه مدیران، روان‌شناسان و مشاوران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده که به میزبانی استان همدان با حضور کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد ضمن تبریک هفته تربیت‌بدنی به همه فعالان این حوزه، گفت: امروز ورزش و جوانان دو بال جداناشدنی از یکدیگر هستند که اهداف مشترکی را برای تعالی انسان دنبال می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها و آگاهی‌های قبل از ازدواج نقش قابل‌توجهی در کاهش اختلافات و همچنین طلاق در جامعه دارد، گفت: امروز باید برای توسعه آموزش‌ها در حوزه‌های مختلف خصوصاً ازدواج بیش‌ازپیش وارد عمل شویم که خوشبختانه با همراهی مقام عالی وزارت و توجه ویژه ایشان به حوزه جوانان این اقدام مبارک در استان همدان متمایزتر پیش کلید خورد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید بر اینکه مشاورین ازدواج باید از منابع معتبر و یکسان برای راهنمایی جوانان استفاده کنند تا جوانان دچار گمراهی نشوند، گفت: باید سرفصل‌های مشترک و معتبر در این زمینه در کلاس‌ها تدریس شود.
وی با بیان اینکه امروز باید این کارگاه‌ها در سراسر کشور توسعه پیدا کنند، تاکید کرد: باید دوره‌های دانش‌افزایی مشاوران ازدواج به‌عنوان یک سند پژوهشی تدوین شوند تا بتوانیم موارد و موضوعات مطرح شده را در سراسر کشور با یک جمع‌بندی مناسب در اختیار جامعه هدف قرار دهیم.
سیفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 مرکز مشاوره ازدواج در استان همدان در حال فعالیت هستند که اقدامات خوبی در راستای تشویق جوانان به ازدواج آگاهانه انجام داده‌اند.