شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#میلیارد دلار#سال جاری

چگونه ثروت ایلان ماسک از مجموع ثروت بیل گیتس و وارن بافت بالاتر رفت؟

ثروت ایلان ماسک تنها در سال جاری به لطف عملکرد قدرتمند سهام تسلا و فروش بخشی از سهام اسپیس اکس که حالا ارزش آن به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است، ۶۰ میلیارد دلار افزایش یافت. حالا ثروت مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس به اندازه مجموع ثروت بیل گیتس و وارن بافت است.

ايلان ماسك

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی نوشت: ایلان ماسک فاصله خود را در صدر فهرست میلیاردرهای جهان با رقیبان خود بیشتر کرد. حالا مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس نه تنها ثروتمندترین فرد جهان است بلکه ثروت او به اندازه مجموع ثروت بیل گیتس و وارن بافت است.

طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ ثروت این میلیاردر ۵۰ ساله به ۲۳۰ میلیارد دلار رسیده است در حالی که ثروت بیل گیتس که چهارمین ثروتمند برتر جهان است در حال حاضر ۱۳۰ میلیارد دلار و ثروت وارن بافت، میلیاردر شماره ۱۰ جهان ۱۰۲ میلیارد دلار است.

هم بیل گیتس و هم وارن بافت قبلاً عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار داشته‌اند. ماسک برای اولین بار در ماه ژانویه با ثروت خالص ۱۸۵ میلیارد دلار توانست از جف بزوس، مدیرعامل آمازون عبور کرده و به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شود. بزوس این عنوان را از سال ۲۰۱۷ در دست داشت.

ثروت ایلان ماسک تنها در سال جاری به لطف عملکرد قدرتمند سهام تسلا و فروش بخشی از سهام اسپیس اکس که حالا ارزش آن به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است، ۶۰ میلیارد دلار افزایش یافت. طبق گزارش بلومبرگ فروش سهام اسپیس اکس ۱۱ میلیارد دلار به ثروت ماسک اضافه کرده است.