شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر#بیروت

نخست وزیر لبنان:

اتفاقات منطقه «الطیونه» از طریق راهکار مسالمت آمیز حل و فصل شوند

اتفاقات منطقه «الطیونه» از طریق راهکار مسالمت آمیز حل و فصل شوند

نخست وزیر لبنان در واکنش به حوادث اخیر در منطقه «الطیونه» بیروت گفت: اتفاقات منطقه الطیونه باید از طریق راهکار سیاسی حل و فصل شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان سخنانی را در خصوص آخرین تحولات این کشور مطرح کرد. وی گفت: اوضاع امنیتی در لبنان با ثبات است. وی در رابطه با رسیدگی دستگاه قضایی به پرونده انفجار بیروت تأکید کرد: ابتدا هم گفته بودم که در کار دستگاه قضایی مداخله نمی کنم.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر لبنان افزود: دستگاه قضایی قادر است مشکل خود را حل و فصل کند. در دیداری که اخیرا با رئیس شورای عالی قضایی داشتم، او مرا در جریان روند تحقیقات پیرامون حوادث روز پنجشنبه اخیر قرار داد.

میقاتی همچنین تصریح کرد: اتفاقاتی که در منطقه الطیونه رخ داد باید از طریق راهکارهای سیاسی حل و فصل شود. تا زمانی که من نخست وزیر هستم، اجازه نمی دهیم گروهی به گروه دیگر ظلم کند.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون استعفا از پست نخست وزیری نیز اظهار داشت: گزینه استعفا مطرح نیست. نمی توان در این شرایط، کشور را به حال خود رها کرد. باید اقتصاد لبنان را هرچه سریعتر نجات داد.

روز گذشته «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله به حوادث اخیر در بیروت، پایتخت لبنان واکنش نشان داد. وی گفت: حزب الله به جنگ داخلی کشیده نخواهد شد. رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود: کسانی هستند که تلاش می کنند تجربه جنگ داخلی در لبنان را تکرار کنند. با این حال، حزب الله رسماً اعلام می کند که به جنگ داخلی کشیده نخواهد شد.

پیش از این، «حسن فضل الله» نماینده حزب الله در پارلمان لبنان گفته بود: ما تحرکات مسالمت آمیزی را سازماندهی کردیم و ارتش نیز متعهد شده بود که تدابیر مستحکمی را برای حراست از این تحرکات مسالمت آمیز اتخاذ کرده است.

این نماینده حزب الله در پارلمان افزود: آنچه که جنایتکاران در الطیونه انجام دادند، جنایتی است که پیامدهای بسیار بزرگی به دنبال دارد. عادت نداریم خون هایی را که از ما ریخته می شود، روی زمین رها کنیم. ما می دانیم چگونه از خون های ریخته شده دفاع کنیم.

وی اظهار داشت: به گونه ای با جنایت تجاوزکارانه در الطیونه برخورد می کنیم که عاملان این جنایت احساس نکنند که می توانند به رویکرد قلدرمآبانه خود و اقدامات تحریک آمیزشان ادامه دهند. دستگاه های امنیتی متعهد به پیگیری این حادثه شده اند و به ما گفته اند همه چیز آرام است.