شهر خبر

کسب رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در سال جاری


کسب رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در سال جاری

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) از کسب رتبه‌های برتر دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در کنکور ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت‌الاسلام جعفری صبح امروز در مراسم تجلیل از نخبگان کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در کمیته امداد 5 میلیون نفر تحت پوشش امداد قرار دارند که از این تعداد 700 هزار دانش‌آموز هستند که از این تعداد 25 هزار نفر به مرحله کنکور می‌رسند و 18 الی 20 هزار نفر از این افراد کنکور را جدی می‌گیرند  و چند نفر از این نفرات نفرات برتر کنکور می‌شوند.

وی تصریح کرد: امسال حدود 8 نفر از افراد تحت پوشش امداد در کنکور رتبه زیر 100، 65 نفر زیر 500، 44 نفر رتبه 500 تا هزار و 1186 نفر رتبه چهار رقمی را کسب کردند و در واقع امسال نسبت به سال گذشته جهش قابل توجهی را در این بخش داشتند.

معاون فرهنگی کمیته امداد خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد دانش‌آموزان راه یافته به کنکور در شهرها نیز قابل توجه است که 1200 نفر از این دانش‌آموزان در شهرها و 800 نفر در روستاها بودند که عموماً از ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهرها و روستاهای اطراف است.

جعفری درباره رتبه‌های کسب کنکور گفت: دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد بیشترین مشارکت را در رشته علوم انسانی نسبت به سایر رشته‌ها داشتند.

وی از پشتیبانی کمیته امداد برای دانش‌‌آموزان در رشته فنی حرفه‌ای خبر داد و گفت: امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در این زمینه نیز اقداماتی انجام شود.

انتهای پیام/