شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کشورهای جهان#کرونا

آمار جهانی فوتی‌های کرونا در آستانه ۵ میلیون نفر | آخرین وضعیت ایران بین کشورهای جهان

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

قربانیان کرونا در جهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۲۴۱ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۶۹۸ نفر رسیده و مرگ ۴ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۳۳۶ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۸ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۲۶۱ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۵.۷ میلیون مبتلا و بیش از ۷۴۴ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۶ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۳ هزار و هند با بیش از ۴۵۲ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: 

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۲۳ هزار جان‌باخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

همچنین ایران با مجموع ۵ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۸۱۵ ابتلا و ۱۲۴ هزار و ۷۵ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی ورلداُمتر، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۴۵,۷۹۲,۵۳۲ ۷۴۴,۵۴۶
۲ هند ۳۴,۰۸۱,۳۱۵ ۴۵۲,۳۲۱
۳ برزیل ۲۱,۶۴۴,۴۶۴ ۶۰۳,۳۲۴
۴ انگلیس ۸,۴۴۹,۱۶۵ ۱۳۸,۵۸۴
۵ روسیه ۷,۹۹۲,۶۸۷ ۲۲۳,۳۱۲
۶ ترکیه ۷,۶۵۴,۲۷۷ ۶۷,۶۲۳
۷ فرانسه ۷,۰۸۹,۰۵۲ ۱۱۷,۲۶۵
۸ ایران ۵,۷۸۴,۸۱۵ ۱۲۴,۰۷۵
۹ آرژانتین ۵,۲۷۲,۵۵۱ ۱۱۵,۶۶۶
۱۰ اسپانیا ۴,۹۸۴,۳۸۶ ۸۶,۹۷۴

بر اساس آمار فوق، در حال حاضر در ۱۵ کشور شمار مبتلایان از رقم ۳ میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان ۳ کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک نیز بیش از ۳ میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.