شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#واردات خودرو#شورای نگهبان

عزم جدی مجلس برای واردات خودرو

عزم جدی مجلس برای واردات خودرو

پس از برگرداندن طرح واردات خودرو به مجلس از سوی شورای نگهبان خبرهای رسیده نشان از عزم جدی مجلس برای رفع ابهامات این طرح و تصویب نهایی آن است.

به گزارش تحریریه، در روزهای اخیر خبرهایی از مبنی بر عزم جدی مجلس برای واردات خودرو به گوش میرسد. پس از ابهامات شورای نگهبان درباره طرح مجلس، مقرر شد که کمیسیون صنایع کارگروهی به ریاست رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن تشکیل دهد تا سازوکارهای موردنیاز برای واردات خودرو پیش‌بینی شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این زمینه گفت: در نشستی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد وزیر از کمیسیون صنایع و معادن خواست که برای ساماندهی بازار خودرو مهلتی داده شود زیرا وی برنامه‌ای 6 ماهه برای مسائل مربوط به صنعت خودرو مانند افزایش تولید، تعدیل قیمت و... دارد.

عباسپور افزود: هرچند وزارت صمت و معاونت ارزی بانک مرکزی به دلیل ارز موردنیاز برای واردات خودرو با این موضوع مخالف است اما کمیسیون صنایع و معادن به دنبال واردات خودرو بدون تحمیل فشار به منابع ارزی کشور است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح ساماندهی صنعت خودرو را اصلاح کرد که براساس آن خودرو به صورت محدود و با توجه به نیاز کشور وارد خواهد شد.

پایان/