شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#تهران#ایران
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه| در حال تکمیل

رد خبر سفر هیئتی از عربستان به تهران/ وزیر امور خارجه ونزوئلا به تهران می‌آید

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گفت‌وگو‌های ایران و عربستان در حوزه موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای رد و بدل شده و تماس‌ها همچنان ادامه دارد و سفر هیئتی از عربستان به تهران تایید نمی‌شود.

خبرگزاری میزان - سعید خطیب‌زاده امروز در نشست خبری هفتگی، ضمن تشریح رویدادهای حوزه سیاست خارجی در یک هفته اخیر، گفت: روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه دیدار و گفت‌وگوی هیئت اعزامی اتحادیه اروپا به تهران را داشتیم که آقای مورا نماینده سیاست خارجی اتحادیه ارویه به آمدند و با معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار کردند. همچنین در همان روز وزرای خارجه ایران و فدراسیون روسیه گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر داشتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در روز جمعه نیز وزیر امور خارجه کشورمان با همتای چینی خود گفت‌وگوی تلفنی داشتند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه تصریح کرد: روز گذشته هم نماینده ویژه ایران در امور یمن با سفیر یمن در تهران دیدار و رایزنی کردند.

خطیب‌زاده همچنین از سفر امروز وزیر امور خارجه ونزوئلا به میزبانی تهران خبر داد.

وی با اشاره به ادامه مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: گفت‌وگو‌های پنجشنبه گذشته میان دکتر باقری و انریکه مورا خوب و سازنده بود و نکاتی که باید، به مورا منتقل شد. در این دیدار توافق شد که در چند روز آینده این گفت‌وگو‌ها در بروکسل ادامه پیدا کند و موضوعاتی که در ۶ دور مذاکرات وین به نتیجه نرسیده که باید به نتیجه برسد و من مطمئنم که آقای باقری در این دیدار گفت‌وگو‌های خوبی خواهند داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره نتایج مذاکرات بین ایران و عربستان تصریح کرد: ۴ دور گفت‌وگو در بغداد انجام شده است؛ گفت‌وگوها در حوزه موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای ردوبدل شده و تماس‌ها همچنان ادامه دارد. گفت‌وگوها در فضای محترمانه و جدی پیگیری می‌شود و امیدواریم که به نتیجه برسد.
 
خطیب‌زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر تشریح جزئیات گفت‌وگوهای ایران و عربستان گفت: در خصوص آنچه که در میز مذاکرات بین ما و عربستان صورت می‌گیرد، اجازه بدهید در همان مسیر مذاکرات جلو برود و من هیچ موضوعی را تأیید و تکذیب نمی‌کنم؛ اما سفر هیئتی از عربستان به تهران تأیید نمی‌شود.
 

 

تکمیل می‌شود