شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

واکنش ایران به سفر هئیت سعودی به ایران برای بازدید از اماکن دیپلماتیک

کدخبر: 448131
اقتصاد نیوز : سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی در خصوص سفر یک هئیت سعودی به تهران برای بازدید از اماکن دیپلماتیک، گفت: در خصوص سفر هیئتی از عربستان سعودی به ایران، این خبر تایید نمی‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در جریان نشست خبری خود با خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در خصوص فرآیند روند ادامه مذاکرات، گفت: گفتگوهای پنجشنبه گذشته علی باقری و «انریکه مورا» معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپا ، خوب و سازنده بود. نکاتی که جمهوری اسلامی ایران باید به طرف اروپایی می‌گفت آنرا منتقل کرد.

وی افزود: توافق شد که در چند روز آینده در بروکسل گفتگوها ادامه پیدا کند و این توافق دو سویه بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: قطعاً موضوعات، چالش‌ها و موانعی که در 6 دور گفتگوهای وین به نتیجه نرسید، باید مورد رایزنی قرار گیرد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

* در مورد عربستان ۴ دور گفتگوها انجام شده است و گفتگوها در فضای مثبت و در حوزه موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای پیگیر شده است.

* یکسری نکات را به عنوان نقاط مورد اهمیت بیان کردیم، این گفتگوها، محترمانه ‌و به همان اندازه جدی است.

*{ در پاسخ به سوالی در خصوص سفر یک هئیت سعودی به تهران برای بازدید از اماکن دیپلماتیک}: در خصوص سفر هیئتی از عربستان سعودی به ایران، این خبر تایید نمی‌شود.

*{ در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری نشست همسایگان افغانستان}: هفته‌ آینده چهارشنبه به صورت حضوری میزبان وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان هستیم.

* امروز در تهران میزبان وزیر امور خارجه ونزوئلا هستیم .