شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مجلس#برجام
گفت‌و‌گو|

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایران باید شروط مذاکرات را تعیین کند/ تاریخ مصرف «جاده صاف کن‌ها» تمام شده است

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه بازگشت به برجام درباره آن‌هایی صادق است که از آن خارج شده‌اند یا از زیر بار انجام تعهدات خود شانه خالی کرده‌اند و شرمنده‌اند،گفت: در شرایط جدید این جمهوری اسلامی ایران است که باید برای طرف مقابل شرط تعیین کند.
محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و‌گو با میزان، با اشاره به سازوکارهای بازگشت به مذاکرات، اظهارداشت: ما بازگشت به برجام را هم تحریم نکرده‌ایم لیکن توپ در زمین غربی‌هاست.
 
وی تصریح کرد: بازگشت به برجام درباره آنهایی صادق است که از آن خارج شده‌اند یا از زیر بار انجام تعهدات خود شانه خالی کرده‌اند و شرمنده‌اند.

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: در شرایط جدید این جمهوری اسلامی ایران است که باید برای طرف مقابل شرط تعیین کند.

عباس‌زاده مشکینی اظهارداشت: اتحادیه اروپا اگر قصد وساطت یا میانجگیری بین ۴+۱ و ایران را دارد باید مفروض‌اش این باشد که تمام تقصیر در راستای به بن بست رسیدن مذاکرات بر عهده آمریکا و تروئیکای اروپایی است.

وی بیان داشت: بدیهی است که لغو تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی توسط آمریکا و اروپا اولین قدم برای شروع مذاکرات است نه آخرین قدم.

این نماینده مجلس ادامه داد: آن‌هایی که در داخل کشور با ارائه اطلاعات و تحلیل‌های غلط از شرایط اقتصادی ایران، قصد ایفای نقش «جاده صاف کن» برای غربی‌ها دارند تاریخ مصرفشان تمام شده است.
 
انتهای پیام/