شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آسیب

آسیب های مصرف خودسرانه مکمل های پوست و مو

کارگر آنلاین/ برای مصرف مکمل‌های پوست و مو باید ابتدا کمبود ماده‌ای که باعث مصرف مکمل شده است مشخص شود و پزشک میزان مصرف را تعیین کند

این روزها نه تنها برای تقویت سیستم ایمنی یا بدن سازی مکمل مصرف می‌شود بلکه برای تقویت پوست ومو ، کلاژن‌سازی و پیشگیری از چین وچروک هم مکمل‌های متنوع پیشنهاد می‌شود.

به ویژه در روزهایی که یکی از عوارض بیماری کرونا خشکی پوست و ریزش موهاست. یکی از دلایل این مشکل این است که داروهای تقویتی تحت پوشش بیمه قرار ندارند و مردم هم سعی می کنند با هزینه‌ای که می کنند بهترین گزینه را انتخاب کنند. در ادامه مطلب به این موضوع و هشدار متخصصان پوست و مو درباره مصرف خودسرانه خرید اینترنتی مکمل ها می پردازیم.


هشدار به مصرف خودسرانه مکمل‌ها
دکتر عبداللهی مجد، متخصص بیماری های پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره مصرف خودسرانه مکمل های پوستی هشدار داد که چنان چه خودسرانه و در مواردی بیش از نیاز بدن استفاده شوند، به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و مواد نگه‌دارنده نه تنها تاثیری ندارند بلکه عوارض جدی به دنبال خواهند داشت.


بررسی پزشک و سپس تجویز
برای پیشگیری از ریزش مو مکمل های زیادی وجود دارد که البته با توجه به آزمایش‌ها و نظر پزشک متخصص تجویز می شود. اول با آزمایش خون میزان مواد معدنی و ویتامین ها بررسی می شود زیرا پزشک باید بداند که کمبود چه گروهی از مواد معدنی در بدن موجب ریزش مو یا افزایش چروک پوست شده است.


عوامل تاثیر گذار بر شادابی پوست
نوشیدن مقادیر کافی آب در طول روز، استفاده کافی از ویتامین C، ترک مصرف دخانیات و پیروی از رژیم غذایی سالم


چه کسانی بعد از کرونا دچار ریزش مو می‌شوند؟
بیماری کرونا روی موی تمام مردان، زنان و کودکان تاثیر می گذارد اما معمولاً درصد بیشتر کسانی که برای این موضوع به پزشک مراجعه می‌کنند زن هستند و مردان اهمیت کمتری به ریزش موی خود می‌دهند.


دلیل علمی ریزش مو
به‌طور کلی رشد موی انسان شامل سه مرحله‌ رشد ، گذار و استراحت است. بخش زیادی از موهای شما در هر لحظه باید در مرحله رشد و بخش بسیار کمتری در مراحل گذار و استراحت قرار داشته باشد اما در زمان ریزش موقتی مو چرخه رشد مو مختل می‌شود و تا ۵۰ درصد از موهای شما در مرحله استراحت قرار می‌گیرد. در نتیجه، شما بخش زیادی از موهای خود را از دست می‌دهید.


زمان مراجعه به پزشک
اگر مدتی است که بیماری کرونای شما بهبود یافته است و شاهد ریزش شدید موهای خود هستید، اولین توصیه پزشکان این است که استرس نداشته باشید و صبر کنید تا دوره آن بگذرد و موها شروع به رشد مجدد کند. اگر این مشکل بیش از شش ماه طول بکشد یا به‌طور کلی بسیار برای شما نگران‌کننده باشد، باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

 

منبع: سلامت نیوز