شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین#سال گذشته#سال جاری

رشد تولید ناخالص داخلی چین به پایین‌ترین رقم طی یک‌سال گذشته رسید


رشد تولید ناخالص داخلی چین به پایین‌ترین رقم طی یک‌سال گذشته رسید

تولید ناخالص داخلی چین ۴٫۹ درصد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت‌به سه‌ماهه دوم رشد کرده که کمترین سرعت رشد اقتصاد چین طی یک سال گذشته را نشان می‌دهد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سرعت رشد اقتصاد چین در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی بسیار پایین آمده‌ که می تواند نتیجه کمبود برق، اختلال در زنجیره‌های عرضه، همه‌گیری کرونا و سیاستهای سختگیرانه در بخش مسکن و ساخت و ساز باشد.
 تولید ناخالص داخلی چین 4٫9 درصد در فصل تابستان نسبت‌به سه‌ماهه دوم رشد کرده که کمترین سرعت رشد اقتصاد چین از سه‌ماهه سوم 2020 را نشان می‌دهد. اقتصاد چین در فصل بهار 7٫9 درصد رشد داشت.
سخنگوی اداره ملی آمار چین اعلام کرد بهبود اقتصاد این کشور هنوز هم نامتعادل و نابرابر است.
تحلیلگران رویترز یک رشد 5٫2 درصدی را برای تولید ناخالص داخلی چین در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی انتظار داشتند.

دومین اقتصاد بزرگ دنیا از بحران کرونا خارج‌شده و به روبه‌رشد است ولی سرعت این رشد در نتیجه کاهش فعالیت‌های کارخانه‌ای، مصرف پایین و رکود در بخش مسکن پایین آمده‌است.
نخست‌وزیر چین در روز پنجشنبه اعلام کرد علی‌رغم کند شدن رشد اقتصاد، ابزارهای بسیاری برای مقابله با چالش‌های اقتصادی به‌وجودآمده در اختیار دارند و دولت مطمئن است می‌تواند به اهداف رشد اقتصاد در کل سال 2021 برسد.
طبق گفته رییس بانک مرکزی چین، انتظار می‌رود اقتصاد این کشور 8 درصد در سال جاری میلادی رشد کند.
تولید صنعتی در چین در ماه سپتامبر 3٫1 درصد نسبت‌به سال قبل رشد داشته ولی نسبت‌به 5٫3 درصد ماه اوت کاهش‌یافته است. این رقم پائین‌ترین سطح رشد از مارس 2020 یعنی طی موج اول همه‌گیری کرونا است.
اما مصرف نشانه‌هایی از بهبودی دارد. خرده‌فروشی در چین 4٫4 درصد در سپتامبر افزایش داشته درحالی‌که در ماه اوت 2٫5 درصد رشد کرده بود.
انتهای پیام/38