شهر خبر

اجازه ندهیم زن نسبت به جامعه بی‌تفاوت شود

زنجان-مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: نباید اجازه دهیم زن نسبت به جامعه بی‌تفاوت شود که این موضوع به واسطه جدا شدن زن از هویت خود اتفاق می‌افتد.

اجازه ندهیم زن نسبت به جامعه بی‌تفاوت شود

 مینو اصلانی شامگاه یکشنبه در یادواره شهدای زن و زنان ایثارگر که در راستای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه نباید از نقش مهم زنان در خانواده غافل بود، اظهار کرد: اگر رزمندگان اسلام با خیالی آسوده به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند، به دلیل اطمینان خاطری بود که به مادران و همسران خود در چارچوب خانواده داشتند.

وی با یادآوری اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند نقش بی‌بدیل زنان در دوران دفاع‌مقدس را نادیده گرفته و یا آن را کتمان کند، گفت: زنان ایران اسلامی در دوران دفاع‌مقدس توانستند دوشادوش مردان، ایستادگی و مقاومت را صرف کرده و نقش خود را در تربیت فرزندان جامعه اسلامی به خوبی ایفا کنند.

اصلانی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات امروز جامعه زنان، اجرای قوانین حوزه بانوان است تا بتوان نقش واقعی زنان در جامعه را تبیین کرد، ادامه داد: اگر به دنبال صدور این قوانین به همه دنیا هستیم، باید گام‌های بلندی در راستای اجرای قوانین حوزه زنان که تا به امروز بخش اعظمی از آن مغفول مانده و این خلاء به معنای واقعی کلمه احساس می‌شود، برداریم.

مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه افکار غربی به دنبال قوت بخشیدن به عقاید خود که همان جدایی انسان از خدا است، بوده و ترویج این فرهنگ می‌تواند به فرهنگ دوری از خدا دامن بزند، بیان کرد: این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین ارمغان را برای ما و دنیا به همراه داشت و آن بندگی خداوند با تاسی از واقعه عاشورا بود.

اصلانی با بیان اینکه غرب به دنبال جدا کردن زن از هویت خود است، این در حالی است که انقلاب اسلامی به زن هویت بخشید، عنوان کرد: اگر قرار باشد هویت زن از آن گرفته شود، بدون شک زن نیز نسبت به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، بی‌تفاوت خواهد بود.

وی، حفظ بنیان خانواده را یکی از نیازهای ضروری دانست و با تاکید بر اینکه این بنیان در ایران اسلامی مستحکم بوده و باید از آن صیانت کنیم، خاطرنشان کرد: امروز زن غربی کاملاً به یک موجود ابزارگونه تبدیل شده و این وضعیت تا جایی پیش رفته است که زن را از هویت مادر بودن دور کرده است.

مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به نقش زنان استان زنجان در ادوارم مختلف انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس اشاره کرد و افزود: آنچه که غیرت عمومی را به جوش آورد، غیرت زنان زنجانی در تظاهرات علیه رژیم طاغوت بود که این رسالت در جامعه امروزی به شکل دیگری بروز و ظهور کرده است.

 

منبع: مهر