به گزارش برنا، «مصطفی نخعی» ‌ در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز «مجید چگینی» مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برای بیان برنامه‌های آتی شرکت ملی گاز ایران و نیز تأمین سوخت زمستانی کشور حضور یافت. چرا که تامین گاز خانگی و صنعتی مسئله بسیار مهم برای مردم، صنعتگران و  نمایندگان مجلس است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره سوال از چگینی برای ناترازی گاز و محدود کردن سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها که سبب خاموشی برق شده است، ‌ افزود: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برنامه‌های خود را برای جلوگیری از قطعی گاز مطرح کردند که ازجمله آن تلاش برای مذاکره با ترکمنستان و احیاء قرارداد قبلی است تا با واردات گاز از ترکمنستان گاز شرق و شمال شرق کشور را تامین کنند.

نخعی با بیان اینکه مذاکرات مسوولان مربوطه با مقامات ترکمنستان در حال انجام است، اضافه کرد: در این راستا وزیر نفت چند روز گذشته به ترکمنستان سفر کرد و درصورت واردات دوباره گاز از ترکمنستان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برای تامین سوخت زمستانی منتفی می‌شود.

وی با بیان اینکه ذخیره سازی سوخت زمستانی در مجموعه وزارت نفت به‌صورت مستمر در حال انجام است، عنوان کرد: این موضوع می تواند بخشی از کسری گاز را با سوخت مایع(مازوت و گازوئیل) جبران کنند.

به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اگر برنامه‌ریزی‌ها و ذخیره سازی‌های سوخت به درستی انجام شود، زمستان امسال  کشور با مشکل کمتری در تامین گاز و به تبع آن تامین برق رو به رو خواهد بود.