شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سعید

جواد عزتی مهمان برنامه کافه آپارات بود و به سوال‌های فریدون جیرانی پاسخ گفت.

به گزارش هنر ام‌روز، در بخشی از برنامه فریدون جیرانی درباره شباهت کاراکتر جواد عزتی در فیلم ماجرای نیمروز به سعید امامی سوال کرد که جواد عزتی به این سوال پاسخ گفت.

مهدویان شباهت کاراکتر جواد عزتی به مهدویان را تایید کرد

کارگردان فیلم ماجرای نیمروز، فیلمی که به ماجراهای منافقین در دهه ۶۰ می‌پردازد گفت که تعمداً چهره یکی از کاراکترهای فیلمش را شبیه به سعید امامی متهم اصلی قتل‌های زنجیره‌ای خلق کرده است. محمد حسین مهدویان این موضوع را در گفت و گو با نشریه مهرنامه عنوان کرد.

کارگردان «ماجرای نیمروز»: چهره سعید امامی زیرکی و هوشمندی داشت که به شخصیت صادق با بازی جواد عزتی نزدیک بود به همین دلیل از ویژگی‌های چهره سعید امامی برای گریم این شخصیت استفاده کردیم

خلاصه فیلم

فیلم به ترورهای سال ۱۳۶۰ به دست گروه منافقین می‌پردازد. این درگیری‌ها پس از برکناری ابوالحسن بنی‌صدر بعنوان رئیس جمهور توسط مجلس شدت می‌گیرد.

گروهک‌های ضد حکومت مانند منافقین دست به ترورهای موفق و ناموفق مقامات ارشد حکومت می‌زند. از سوی دیگر، سازمان اطلاعات کشور و اطلاعات سپاه با همکاری هم درصدد دستگیری اعضای گروه مذکور می‌باشند.

در این میان، روابط سابق بین یکی از اعضای سپاه و زنی از اعضای مجاهدین خلق که در گذشته در دانشگاه همکلاسی بودند بعد دیگری به اتفاقات این فیلم می‌افزاید. سرانجام، سه خانه بعنوان محل اصلی مخفی شدن سران منتافقین شناسایی می‌شوند که سپاه تصمیم به حمله به یکی از این خانه‌ها می‌گیرد.