به گزارش برنا، «غلامرضا مرحبا» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: درجلسه امروز رییس کل بانک مرکزی حضور داشت و اعضای کمیسیون نظرات خود را درباره مسائل مختلف بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی نیز درباره ساماندهی نظام بانکی و مباحث ارزی نیز توضیحات لازم را ارائه داد و تاکید کرد کشور به میزان کافی از منابع ارزی برخوردار است.

وی ادامه داد: طبق گفته رییس کل بانک مرکزی می‌توان با مدیریت صحیح از منابع ارزی بدون ایجاد مشکل استفاده کرد. همچنین موضوع رمز ارز ملی بر پایه ریال نیز برای نخستین بار توسط رییس کل بانک مرکزی مطرح شد. البته اگر این اتفاق رخ دهد کشور ما جزء‌کشورهایی خواهد بود که رمز ارز ملی بر پایه پول ملی در اختیار دارد.

مرحبا با اشاره به سخنان رییس کمیسیون اقتصادی در این جلسه نیز گفت: رییس کمیسیون اقتصادی گزارش مختصری از وضعیت رمز ارز در کشور و آینده آن ارائه داد.   بر همان مبنا  قانون کاملی بر اساس رمز ارزها در حال تدوین است و مقرر شد بانک مرکزی بر ساماندهی رمز ارزهای داخلی نظارت کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به آمادگی ریاست بانک مرکزی برای همکاری با مجلس درباره رمز ارزها تاکید کرد: امیدواریم این همکاری ها انجام شده و مشکلات پیش رو را برطرف کند.

وی درباره تخلفات، ترک فعل‌ها و اقدامات بانک مرکزی در حوزه اقتصادی دولت قبل که توسط رییس کمیسیون اقتصادی بیان شد، خاطرنشان کرد: مواردی چون ابزارهای پرداخت، پایانه‌های فروشگاهی و مالیات ستانی در این نشست مطرح شد که گزارش آن در حال آماده شدن است و به زودی این گزارش به دستگاه قضاء ارسال خواهد شد. البته مقرر شد بانک مرکزی نیز در حوزه تحت نظارت خود موضوع را بررسی و در زمان تعیین شده گزارش تخلفات را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.