شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسلمانان#شبکه‌های اجتماعی

(تصاویر +16) خشم مسلمانان بنگلادش درپی اهانت به قرآن

تظاهرات در بنگلادش در اعتراض به انتشار ویدئوی اهانت آمیز به قرآن کریم که هندو‌های محلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند همچنان ادامه دارد.
پ

تظاهرات در بنگلادش در اعتراض به یک ویدئو که هندو‌های محلی آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که اهانت به اکثریت مسلمان این کشور محسوب می‌شود، ادامه یافت و به خشونت کشیده شد.

به گزارش فرارو، در این تظاهرات اعتراضی حدود ۱۰ هزار نفر در خیابان‌های اطراف مسجد اصلی شهر داکا تجمع و پلاکارد‌های وابسته به احزاب سیاسی اسلامی را با خود حمل کردند. این در حالی است که روز جمعه نیز در همین مکان تظاهرات اعتراضی مشابهی برگزار شد و به درگیری با پلیس انجامید.

 شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراضی پایتخت بنگلادش، شعار‌هایی از جمله "مرگ بر دشمنان اسلام" و "جنایتکاران را اعدام کنید" سر دادند.

انتشار تصاویر قرآن روی زانوی یکی از الهه‌های معبد هندو‌های محلی در شرق منطقه کومیلا در بنگلادش، علت آغاز این اعتراضات بود که تاکنون به تخریب چند معبد هندو‌ها در مناطق مختلف این کشور منجر شده است.

مصدق بالله المدنی رئیس جنبش اسلامی بنگلادش در واکنش به انتشار این ویدئو گفت: از دولت می‌خواهیم اهانت کنندگان به قرآن را بازداشت کند. تظاهرکنندگان خواهان اعدام عاملان تهیه و انتشار این ویدئو هستند.

در مقابل، حدود یک هزار نفر از هندو‌های محلی در اعتراض به حمله به معابد آنان تظاهرات کردند. پلیس نیز اعلام کرد دو نفر از هندو‌ها روز جمعه گذشته در جریان تخریب یکی از معابد آن‌ها کشته شدند.

خشونت‌های فرقه‌ای در بنگلادش در حالی روی می‌دهد که اقلیت هندو در این کشور در حال برگزاری بزرگترین عید مذهبی خود یعنی عید دورگاپوجا است.

هندو‌ها ۹ درصد از ساکنان بنگلادش را تشکیل می‌دهند و شمار آن‌ها به ۱۶۰ میلیون نفر می‌رسد، اما دین اصلی در بنگلادش اسلام است و شمار مسلمانان در این کشور به حدود ۸۹.۷ درصد ساکنان این کشور می‌رسد.