شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلزله#مجلس#مسکن
گفت‌و‌گو|

بررسی ابعاد زلزله کوهرنگ و اندیکا در کمیسیون عمران/ تسهیلات ۲۱۰ میلیونی برای ساخت منازل زلزله زدگان

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون عمران گفت:در این جلسه ابعاد زلزله کوهرنگ و اندیکا با حضور مسئولینی از هلال احمر، اورژانس، مدیریت بحران و بنیاد مسکن مورد بررسی قرار گرفت.
محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون عمران گفت: در این جلسه ابعاد زلزله کوهرنگ و اندیکا با حضور مسئولین امر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیرو این زلزله ۱۰۰ واحد مسکونی در خوزستان و ۵۰۰ چهارمحال بختیاری دچار مشکل شدند، گفت: از این رو مسئولینی از دستگاه هلال احمر، اورژانس، مدیریت بحران و بنیاد مسکن در این جلسه حاضر شدند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بحث بازسازی منازل تخریب شده تا فصل زمستان شدنی نیست، بیان داشت: اظهارداشت: در این جلسه تاکید کردیم مسئولین هرچه سریعتر کانکس‌هایی را برای زلزله زده‌ها برای اسکان موقت فراهم شود و همزمان هم بحث ساخت و ساز را بنیاد مسکن شروع کند.

وی تاکید کرد: مبلغی که در این بخش در نظر گرفته شده است ۲۱۰ میلیون تومان است و ۱۱۰ میلیون آن بلاعوض است و مابقی در قالب تسهیلات ۴ درصدی است که طی ۲۰ سال باید پرداخت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: اصل مشکل ما این است که علی رغم اینکه کشورمان آبستن حوادث غیرمترقبه است، آمادگی که باید برای مدیریت بحران وجود داشته باشد آن طور که باید و شاید نیست و باید تقویت شود؛ به همین دلیل بود که ما در مجلس قبل در خصوص مدیریت بحران کشور را قانون نویسی کردیم، اما جلسات آن تشکیل نمی‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: بر اساس مصوبه مجلس سازمان مدیریت بحران کشور که رئیس آن شخص رئیس جمهور است باید تشکیل جلسه دهد و وزرای مربوطه هم هستند که باید در این جلسات حضور یافته و برای مدیریت بحران‌ها سیاست گذاری کلان داشته باشند.

انتهای پیام/