شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هنرمندان

زنده‌یاد جمشید سماواتیان به خاک سپرده شد

زنده‌یاد جمشید سماواتیان به خاک سپرده شد

زنده‌یاد جمشید سماواتیان هنرمند نقاش نوگرای ایرانی صبح امروز ۲۵ مهرماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تشییع و خاکسپاری زنده یاد جمشید سماواتیان هنرمند پیشکسوت نقاش که روز جمعه ۲۳ مهرماه در خانه خود بر اثر عارضه قلبی درگذشت، صبح امروز ۲۵ مهرماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

این مراسم با حضور نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل انجمن هنرمندان پیشکسوت، تعداد محدودی از هنرمندان هنرهای تجسمی همچون عباس مشهدی زاده و مهرداد فلاح، اعضای خانواده و شاگردانش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

زنده‌یاد جمشید سماواتیان به خاک سپرده شد

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی برای درگذشت استاد جمشید سماواتیان

استاد جمشید سماواتیان، هنرمند برجسته و اخلاق گرا که همواره دل در گرو اعتلای هنرهای اصیل ایرانی اسلامی داشت، جامعه هنری ایران را عزادار کرده است.

ایشان از چهره‌های موفق نسل دوم نقاشان نوگرای ایران بود که به واسطه استاد علی محمد حیدریان ارزش‌های نقاشی استاد کمال الملک را درک کردند و در سایه آموزش آکادمیک در دانشکده هنرهای زیبای تهران افق‌های تازه ای در هنر ایرانی اسلامی را جستجو کرد.

استاد سماواتیان را حائز سبک در هنر پتینه ایران می‌خوانند و واقعیت این است که ایشان با تسلطی مثال زدنی بر انواع تکنیک‌های مدرن به زبانی خاص خود به کشف و شهود در هنر کشورمان همت مستمر داشت.

اخلاق مداری و تعهد والا به هنر و گرامی داشت ساحت‌های معنویت در هنر و زندگی از این استاد ارجمند شخصیتی بی بدیل ساخت.

به همین مناسبت هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد جمشید سماواتیان را به جامعه هنری ایران و خانواده ارجمند این هنرمند ارزشمند تسلیت و تعزیت گفته، از خداوند منان برای این عزیز از دست رفته آرامش ابدی و غفران الهی و برای بازماندگان و خانواده گرانقدرشان صبر و شکیبایی مسئلت آرزو کرده است.