شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم

رسیدگی به وضعیت تحصیل و کارآفرینی زنان روستایی؛ اولویت‌های دولت سیزدهم

معاون بررسی‌های راهبردی و نظارت امور زنان و خانواده با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت آموزش و تحصیل زنان در روستاها، تامین معاش و کارآفرینی آنها از اولویت‌های ماست، گفت: باتوجه به نیاز زنان در حمایت منسجم، با کشف ظرفیت آن‌ها باید اقدامات زیادی انجام شود، زیرا ما با گنجینه‌ای از توانمندی‌ها روبرو هستیم.
خبرگزاری میزان - لیلا سادات زعفرانچی ظهر امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، تاکید کرد: با اولویت‌بندی نیاز‌های اساسی زنان در مناطق روستایی و عشایری به بسیج منابع در جهت رفع این نیاز‌ها اقدام خواهیم کرد. 

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت آموزش و تحصیل زنان در روستاها، تامین معاش و کارآفرینی آنها از اولویت‌های ما است، گفت: باتوجه به نیاز زنان در حمایت منسجم، با کشف ظرفیت آن‌ها باید اقدامات زیادی انجام شود، زیرا ما با گنجینه‌ای از توانمندی‌ها روبرو هستیم.

معاون بررسی‌های راهبردی و نظارت امور زنان و خانواده عنوان کرد: رسیدگی به بازماندگی دختران در مناطق روستایی از تحصیل و کار براساس تقسیم بندی، در دستورکار ما قرار گرفته و در تمام سفر‌های استانی که انجام شده یکی از مسائل قابل پیگیری، بازماندگی از تحصیل زنان است که به خصوص در دوران کرونا شکل گرفته است.

زعفرانچی ادامه داد: این بازماندگی در حوزه آموزش و پرورش قابل پیگیری بوده و ما به دنبال راهکار برای حل این مشکل هستیم. کارآفرینی و اشتغال زنان با همت خود زنان به نتایج درخشانی رسیده و ما نیازمند تکمیل این زنجیره هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برندسازی، استانداردسازی و کسب بازار‌هایی که این کار‌ها را در خود جای بدهد از جمله اقدامات قابل انجام است، گفت: در صورتی که امکان داشته باشد براساس آمایش سرزمین، نیاز‌ها شناسایی شده و امیدواریم با بسیج مردمی به نتایج خوبی برسیم.

معاون بررسی‌های راهبردی و نظارت امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه زنان روستایی در کنار ایفای نقش‌های خانوادگی، کار هم می‌کنند و در بحث حفاظت و امانت‌داری غذایی کار‌های مهمی انجام می‌دهند، عنوان کرد:  زنان ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را در تنگنا‌ها کشف می‌کنند و همچنین حماسه‌های تاریخی در حوزه امنیت و اقتدار ملی دارند.
 
 علی‌اکبر مویدی، رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیون زن روستایی و عشایری داریم که تا حدود زیادی امنیت غذایی کشور را تضمین می‌کنند و از این تعداد بیش از ۷۳ درصد باسواد هستند.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد فعالیت دام و طیور، ۴۰ درصد زراعت و دامداری و ۸۰ درصد زنجیره فرآوری محصولات کشاورزی به روش سنتی بر عهده زنان عشایر و روستایی است. این افراد در تولید محصولات سالم و استاندارد در قالب باغچه‌های خانگی اقدامات خوبی انجام دادند و با مشارکتی که قرار است با معاونت امور بانوان انجام شود امکان ایجاد فرصت اشتغال بیشتر خواهد شد.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه هم اکنون هزار و۴۳۰ مرکز خدمات کشاورزی داریم که در صورت توانمندسازی زنان می‌توانیم این مراکز را گسترش دهیم، افزود: احیای هنرستان‌های کشاورزی از سال گذشته کلید خورده و برخی از آن‌ها ویژه دختران برنامه‌ریزی شده است. 

 
انتهای پیام/