شهر خبر

کرملین؛

افزایش قیمت گاز نتیجه اشتباه سیاستمداران غربی است

افزایش قیمت گاز نتیجه اشتباه سیاستمداران غربی است

سخنگوی کاخ کرملین در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد که سیاستمداران غربی به جای اذعان به اشتباهشان درباره انرژی، ترجیح می دهند تا از روسیه یک دیو بسازند و تقصیرها را به گردن مسکو بیندازند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه اعلام کرد که سیاستمداران غربی نمی توانند به اشتباهات خود اعتراف کنند، چرا که همان اشتباهات باعث افزایش قیمت گاز طبیعی شده است.

پسکوف افزود که آنها در ازای اشتباهات خود تلاش می کنند که روسیه را بد ذات جلوه دهند.

وی در این باره گفت: آنها مرتکب یک خطایی شدند و به تولید انرژی از باد امیدوار بودند، اما باد تمام شد. برای چندین ماه بادی در کار نبود. آنها به بازار نقدی امیدوار بودند و بازار نقدی نیز به سطح گرانتری منتقل شد.

سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد: آنها نمی توانند اعتراف کنند که اشتباه کرده اند، چرا که سیاستمدار هستند و سپس می توان آنها را برکنار کرد. بنابراین، بهتر است کسی را دیو جلوه دهید. چه کسی بهتر است (نقش) شیطان را داشته باشد؟ یک خرس شرقی بزرگ، یعنی کشور ما روسیه.

وی پیشتر نیز همزمان با رد ادعاهای اوکراین و دولت های غربی و در راس آنها آمریکا، بارها تاکید کرده بود که روسیه از گاز طبیعی به عنوان ابزار و اهرم سیاسی استفاده نمی کند و حتی در سخت ترین شرایط نیز عرضه این کالا را متوقف نکرده است.