شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین

استخراج بیت کوین آسان تر خواهد شد

جک دورسی، مدیرعامل شرکت توییتر و اسکوئر، برنامه‌های بیشتری برای توسعه شبکه بیت کوین دارد. دورسی به تازگی اعلام کرده است که شرکت ارائه سرویس‌های مالی اسکوئر در حال بررسی ساخت سیستم استخراج بیت کوین به منظور غیرمتمرکزسازی صنعت استخراج در سراسر جهان است.

استخراج بیت کوین آسان تر خواهد شد

جک دورسی، مدیرعامل شرکت توییتر و اسکوئر، برنامه‌های بیشتری برای توسعه شبکه بیت کوین دارد. دورسی به تازگی اعلام کرده است که شرکت ارائه سرویس‌های مالی اسکوئر در حال بررسی ساخت سیستم استخراج بیت کوین به منظور غیرمتمرکزسازی صنعت استخراج در سراسر جهان است.

جک دورسی در توییتر برنامه‌های خود را تایید کرد و توضیح داد این سیستم چگونه کار می‌کند و وجود آن چه ضرورتی دارد. سیستم ایده‌آل دورسی از سیلیکون شخصی‌سازی‌شده و توسعه متن‌باز بهره می‌برد. همانند کیف پول سخت‌افزاری شرکت اسکوئر که هم‌چنان در دست ساخت است، این سیستم نیز با همکاری جامعه طراحی و ساخته می‌شود.

دورسی بیان کرده است که استخراج رمزارز باید توزیع‌شده‌تر باشد تا امنیت شبکه بیت کوین حفظ شود. در حال حاضر، دسترسی به صنعت استخراج یک امر چالش‌برانگیز است؛ زیرا توان هش بسیار زیادی نیاز است تا سود قابل توجه و قابل توجیه ایجاد شود. استخراج بیت کوین تا این اواخر به شدت در کشور چین متمرکز بود، اما پس از اعلام ممنوعیت استخراج از طرف دولت چین، استخراج بیت کوین نیز به سایر کشورها پخش شد.

به علاوه، دورسی گفته است که استخراج بیت کوین باید انرژی کمتری مصرف کند. اگرچه ممنوعیت استخراج از طرف دولت کشور چین باعث شد که استفاده از ذغال سنگ در این صنعت کاهش یابد، اما این موضوع هم‌چنان جای کار دارد. تقریبا نیمی از هش‌ریت شبکه ازمنابع انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند و این مقدار در حال افزایش است.

دورسی هم‌چنین معتقد است که طراحی سیلیکون در حال حاضر بسیار متمرکز است و متمرکزسازی بیش از حد عرضه و موجودی راایجاد می‌کند. دورسی استخراج بیت کوین را برای مردم عادل، غیرقابل دستیابی خوانده است. وی گفت: در حال حاضر برای مردم عادی مشوق کافی وجود ندارد تا خودشان از پس پیچیدگی اجرای دستگاه ماینر برآیند. بزرگترین موانع برایاجرای ماینر توسط مردم عادی چیست؟

تیم شرکت اسکوئر به سرپرستی جسی دوروگوسکر (Jesse Dorogusker) هم‌اکنون بررسی‌های فنی خود را در خصوص پروژه جدیدآغاز کرده‌ است. دوروگوسکر گفته است که این تیم کار خود را با نمونه‌سازی اولیه سیلیکون، الگوریتم‌های هشینگ و ساختارهای برقی با راندمان بالاتر آغاز می‌کند.

علی‌رغم سایر دستاوردهای جک دورسی، وی بیت کوین را مهم‌ترین کار زندگی خود می‌داند. وی حتی طی صحبت با ایلان ماسک آرزوکرده است که بیت کوین بتواند صلح جهانی ایجاد کند. بدین ترتیب، دورسی به افزایش پذیرش و استفاده از زیرساخت‌های توییتر و شرکت اسکوئر معطوف شده است. دستاورد اخیر دورسی دربه‌روزرسانی اخیر توییتر بوده است که طی آن، کاربران آمریکایی می‌توانند به سایر افراد و توییت های آنها، بیت کوین پاداش بدهند.