به گزارش برنا، جلسه هماهنگی پیش فصل ناظران داوری لیگ برتر امروز با حضور دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و اعضای کمیته داوری برگزار شد.

در این جلسه که با آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، رئیس فدراسیون والیبال با ابراز خرسندی از حضور علاقمندان متعدد والیبال در سراسر کشور، گفت: موفقیت‌های آسیایی و جهانی والیبال اقبال و تقاضای حضور در لیگ‌ها را افزایش می‌دهد. تلاش فدراسیون نیز بر بالا بردن کیفیت مسابقات است. برای مثال امکان 18 تیمی شدن لیگ برتر مردان وجود داشت اما با این اتفاق بعضی از تیم‌ها زنگ تفریح می‌شدند و تعدادی از شهرها نیز شرایط میزبانی نداشتند. به همین دلیل کیفیت را فدای کمیت نکردیم. البته با توجه به درخواست‌های فراوان، لیگ دسته یک مردان به دو گروه (سری A و سری B) تقسیم شده است و تیم‌هایی از استان‌های والیبال‌خیز و علاقمند که اتفاقا در تیم‌های ملی نماینده دارند، در آن تیم‌داری می‌کنند.

دکتر محمدرضا داورزنی موفقیت‌های والیبال را برآیند تلاش همه افراد در استان‌ها و شهرستان‌ها دانست و تصریح کرد: برگزاری مسابقات نقش بسیار موثری در ارتقای والیبال کشور دارد. البته تنها تعداد مسابقات ملاک نیست بلکه تعداد مسابقات در کنار کیفیت می‌تواند ثمربخش باشد.

رئیس فدراسیون والیبال خطاب به عوامل برگزار کننده مسابقات اظهار داشت: هدف فدراسیون برگزاری مسابقات براساس استاندارد روز والیبال دنیاست. لازمه این اتفاق به روزبودن تمامی عوامل از جمله داوران، ناظران، بازیکنان و …است. داوران و ناظران باید بر آخرین اصول و قوانین مسلط باشند و این مقررات را در مسابقات پیاده‌سازی کنند چرا که همین سخت‌گیری‌ها به بازیکنان و مربیان آموزش می‌دهد که در عرصه‌های بین‌المللی چگونه رفتار کنند.

پیش از سخنان دکتر داورزنی، ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران ضمن خیرمقدم به حضار از همکاری ناظران داوری در سال گذشته قدردانی کرد و به مرور اهم وظایف آنان در طول برگزاری مسابقات پرداخت. فیروزی هم‌چنین بر ارسال به موقع گزارش ناظران داوری در لیگ‌ها تاکید کرد.

در ادامه جلسه فرهاد شاهمیری، مرتضی افجه ای، مسعود یزدان‌پناه و نادر انصاری به ترتیب مباحث آشنایی با آخرین قوانین و مقررات داوری، آموزش منشی الکترونیک، آشنایی با تکمیل فرم ناظری داوری و آشنایی با نحوه برگزاری مسابقات را برای حضار تدریس کردند.