شهر خبر

شمال کشور، سرد شد

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها از کاهش دما طی روزهای پایانی هفته در نیمه شمالی کشور خبر داد.

شمال کشور، سرد شد

به گزارش منیبان؛ امروز (یکشنبه ۲۵ مهر) در بخش‌هایی از گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش خفیف باران و از بعدازظهر فردا، دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز رشد ابر، بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.  روز چهارشنبه همین شرایط با شدت بیشتری برای مناطق ذکر شده و بخش‌هایی از خراسان شمالی ادامه دارد و شدت فعالیت سامانه بارشی برای استان‌های ساحلی دریای خزر است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در روزهای پایانی هفته برای نیمه شمالی کشور روند کاهشی دما پیش بینی شده است. همچنین دوشنبه غرب و مناطق مرکزی خلیج ‌فارس و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج‌فارس، غرب تنگه هرمز و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

گلستان در انتظار برف پاییزی

با وجود اینکه هواشناسی پیش‌بینی کاهش دما و بارندگی را برای نیمه‌ شمالی کشور داشته است، اما در این میان، از گلستان خبر می‌رسد که با خروج هوای گرم از فردا، دوشنبه با افزایش ابر، کاهش دما و بارش پراکنده باران مواجه خواهیم شد که این بارش آخر هفته در مناطق دشت و کوهپایه سیل‌آسا و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه هوای سرد همراه با وزش بادهای پراکنده نسبتا شدید و بارش برف در ارتفاعات و باران در سایر نقاط استان خبر می‌دهد و می‌گوید: تا روز دوشنبه همواره شاهد جو آرامی در استان خواهیم بود و افزایش دما تا ۳۰درجه در برخی نقاط استان پیش‌بینی می شود. از عصر دوشنبه این جو آرام به تدریج با ورود سامانه جدید بارشی و هوای سرد جایگزین می‌شود که کاهش ۱۰درجه‌ای دما از روز سه‌شنبه نیز پیش‌بینی می‌شود. نوربخش داداشی با بیان اینکه اوج فعالیت این سامانه در روزهای منتهی به پایان هفته یعنی چهارشنبه و پنجشنبه همراه با کاهش ۱۲درجه‌ای هوا خواهد بود، می‌افزاید: در زمان اوج فعالیت این سامانه، استان در ارتفاعات شاهد بارش برف و در سایر نقاط شاهد بارش‌های شدید باران خواهد بود. فعالیت این سامانه تا روز جمعه در استان ادامه خواهد داشت.  بر اساس هشدارهای منتشر شده  از سوی اداره کل هواشناسی استان، این سامانه همراه با بارش‌های پراکنده و افزایش ابر و مه است که در مناطق کوهپایه و دشت، بارش‌ها سیل‌آسا خواهد بود.

وبگردی