دستاوردهای سفرهای استانی آیت الله رئیسی/ مسئولان باید از نزدیک شاهد مشکلات مردم باشند

ابراهیم عزیزی ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان فارس بیان کرد: سفرهای دولت به استان ها باید از چند جنبه مورد بررسی قرار گیرد. یک بحث ارتباط با مردم، نخبگان و مسئولان استانی است که خود همین موضوع قطعا دستاوردهای بسیاری دارد. چرا که ارتباط بین مردم و مسئولان را دوباره احیا می کند و رفت آمد مدیران عالی کشور در بین مردم زمینه ساز افزایش اعتماد و امید و پیوند بین مردم و مسئولان می شود.

 

وی افزود: موضوع دوم بررسی مسائل و مشکلات استان های کشور است. به هرحال مسئولان باید از نزدیک شاهد مشکلات و معضلات مردم در استان های مختلف کشور باشند. تا زمانی که مدیر و مسئولی از نزدیک شاهد مشکلات مردم نباشد قطعا نمی تواند تصمیمات درستی هم برای حل آن ها اتخاذ کند.

*اطلاعات درست مسئولان، تصمیم گیری های درست به همراه دارد

عزیزی ادامه داد: ما معتقد هستیم که اطلاعات درست، تصمیم گیری های درست را به همراه دارد پس چه اطلاعاتی بهتر از اینکه مسئولان خودشان از نزدیک ببینند و بشنوند. چه اطلاعاتی بهتر از اینکه وزرا از نزدیک نیازها و مشکلات مردم را ببینند و از خود مردم بدون واسطه موضوعات را بشنوند؟ لذا بررسی مسائل و مشکلات مردم و تصمیم گیری برای حل آن ها از محسناتی است که این سفرها دارد.

این نماینده مجلس گفت: نکته سوم شنیدن دیدگاه های دولت و نظرات وزرا و مدیران عالی کشور به مردم این امکان را می دهد که از نزدیک با نگاه های و راهبردهای واقعی دولت آشنا شوند. زمانی که بی واسطه نظرات و راهبردهای وزرا و مسئولان کشوری را مردم از نزدیک بشنوند قطعا در تصمیم گیری های خودشان بهتر می توانند عمل کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: در آخرین سفر رئیس جمهور به همراه هئیت دولت به استان فارس، هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم بود که شاهد دیدارهای خوبی بین وزرا و بخش های مختلف تخصصی و صنعتی آن استان بودیم. جلسه ای با نخبگان این استان برگزار شد. بازدیدهای شخص رئیس جمهور از برخی واحدهای صنعتی که تعطیل و راکد شده بودند را شاهد بودیم.

عزیزی افزود: در شب گذشته در شورای اداری استان، وزرا گزارشی از دیدارها و بازدیدهای خودشان از حوزه ها و شهرستان های استان فارس و تصمیماتی که اتخاذ شده است دادند. در این سفر استانی چیزی بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان منابع برای استان فارس در حوزه های آب، راه، انرژی و فرهنگی و میراثی و... که نیازهای اولویت دار استان فارس بود اختصاص داده شد.

او می گوید: بخش دیگری هم در مورد مجوزهایی بود که دولت برای این استان در نظر گرفت که از جمله تخصیص آب 400 میلیون متر مکعبی خلیج فارس در سال، موافقت با انتقال سه خط انتقال آب خلیج فارس به استان، خط انتقال فرآورده به استان، تعیین و تکلیف برخی پروژه های راکد و نیمه تمام استان، در بخش راه و شهرسازی پروژه های اولویت داری وجود داشت که تصمیمات و موافقت های آن ها را از وزیر مربوطه گرفته شدو تصمیم گیری در خصوص ساخت واحدهای مسکونی در طرح مسکن ملی بود که به لطف خدا انجام شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس درانتها اظهارکرد: به طور کلی سفر استانی موثر و پر خیر برکتی بود که از شخص رئیس جمهور و وزاریی که هفتمین سفر خود را به استان فارس اختصاص دادند و آمدند از نزدیک مشکلات و معضلات استان را دیدند تشکر می کنیم و امیدواریم که در آینده با اجرایی شدن این تصمیمات و مصوبات امید و اعتماد در مردم افزایش داده شود.