به گزارش برنا؛ پس از زمین لرزه بامداد پانزدهم مهرماه تیم‌های امدادی وابسته به بیمارستان جام شفا جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته، در کم‌ترین ساعت به محل زمین لرزه اعزام شده و فعالیت خود برای کمک به آسیب دیدگان را آغاز کردند.

پرسنل بیمارستان جام شفا شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان کشور پاکستان با حضور میدانی در منطقه هرنایی که مرکز زمین لرزه اخیر پاکستان بود، عملیات امدادرسانی برای کمک به آسیب دیدگان را آغاز کرد.

در این عملیات امدادرسانی که به مدت پنج روز ادامه یافت، تیم هلال احمر بیش از ۸۶۰۰ نفر را معاینه پزشکی و در میان اطفال و زنان نیز اقلام مختلف دارویی، موادغذایی و دیگر نیازهای اولیه شامل پتو و چادر تقسیم شد. برخی از بیماران و مصدومان زمین لرزه هرنایی توسط آمبولانس‌های هلال احمر بیمارستان جام شفا به شهر کویته که در فاصله ۲۱۰ کیلومتری از محل حادثه قرار دارد، منتقل و در بیمارستان‌ها بستری شدند.

لازم به ذکر است که تا به امروز بیش از یک هزار بسته صابون، 3 هزار بطری آب معدنی، 2 تن روغن، 3 تن برنج، 500 جفت کفش، هزار بسته ضدعفونی کننده و 580 تخته پتو میان زلزله زدگان توسط بیمارستان جام شفا جمهوری اسلامی ایران توزیع شده است.

بیمارستان جام شفا پاکستان سالانه کمک های امدادی، دارویی و درمانی از جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دریافت می کند و همکاری بسیار نزدیکی با جمعیت هلال احمر دارد.