شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

چراغ جلسات سنتی قرآن روشن می‌شود


چراغ جلسات سنتی قرآن روشن می‌شود

با فروکش‌کردن موج‌های پی‌درپی بیماری کرونا در کشور، اندک‌اندک چراغ جلسات فرآن روشن می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با فروکش‌کردن موج‌های پی‌درپی بیماری کرونا در کشور، اندک‌اندک چراغ جلسات قرآن روشن می‌شود. جلساتی که طبیعتاً همه‌گیری ویروس کرونا تأثیر زیادی بر روی آنها داشته است. برخی از این محافل در این دو سال که کرونا همه‌گیر شده به‌طور کلی تعطیل شدند و برخی دیگر اما شرایط بهداشتی را رعایت کردند و حتی یک روز نیز جلسه قرآن را تعطیل نکردند.

تأثیر کرونا بر جلسات دارالقرآن مسجد الغدیر

جلسه قرآن "حبیب صداقت" قاری ممتاز کشورمان یکشنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد الغدیر واقع در بلوار تهرانسر برگزار می‌شود.

صداقت با اشاره به تأثیر کرونا در جلسات قرآن گفت: ویروس کرونا تأثیر بسزایی در میزان حضور قرآن‌آموزان در محافل قرآنی گذاشت و در این مدتی که کشورمان درگیر موج‌های کرونا شد، تغییرات قابل توجهی در برگزاری مراسمات، جلسات و محافل قرآنی داشتیم.

او با اشاره به راه‌های جایگزین برای جذب قرآن‌آموزان در ایام کرونا گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی تا حد زیادی سبب شد تا افراد را از دست ندهیم. امیدوارم با فروکش‌ کردن موج‌های کرونا شاهد رونق جلسات سنتی قرآن باشیم.

جلسه قرآن مؤسسه احسن‌الحدیث در انتظار کاهش کرونا

جلسه آموزش قرآن مؤسسه احسن‌الحدیث با هدایت محمدرضا پورزگری اداره می‌شود. این محفل، پیش از شیوع ویروس کرونا یکی از جلساتی بود که با استقبال قرآن‌آموزان موجه بود، جلسه‌ای که پس از همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل شد اما بنابر گفته پورزرگری قرار است این جلسه دوباره تعطیل راه‌اندازی شود.

او می‌گوید اگر شرایط همه‌گیری کرونا همانند اکنون تحت کنترل قرار گیرد، این جلسه را مجدداً راه‌اندازی می‌کنیم.

راه‌اندازی جلسه استاد سبزعلی از ماه آینده

مسجد سادات اخوی در خیابان ایران واقع شده است. "محمدحسین سبزعلی" قاری بین‌المللی قرآن یکشنبه‌ها بعد از نماز عشا، کلاس آموزش روخوانی و روانخوانی را در این مسجد تدریس می‌کند. این جلسه حدود دو سال است که چراغش خاموش شده است.

سبزعلی در گفت‌وگو با تسنیم درباره میزان تأثیرگذاری کرونا در جلسات قرآن گفت: از دو سال گذشته جلسه آموزش مسجد سادات‌اخوی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است اما قرار است با هماهنگی این جلسه از ماه آینده کار خود را آغاز کند.

جلسه‌ای که هیچ‌گاه تعطیل نشد

جلسه آموزش قرآنِ "نصراله عارف حسینی" مدرس قرآن هر هفته یکشنبه‌ها در سه‌راه آذری، نرسیده به 30 متری جی، جنب پمپ بنزین، خیابان شهید فلاح در بیت‌الحسین (ع) برگزار می‌شود.

به گفته عارف حسینی این جلسه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک جلسه نیز تعطیل نشده است. حفظ پروتکل‌های بهداشتی در کنار رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا سبب شد تا در این حدود دو سال همه جلسات هفتگی استاد عارف حسینی برگزار شود.

عارف‌حسینی با اشاره به تأثیرگذاری ویروس کرونا بر جلسات قرآن گفت: اینکه کرونا بر محافل قرآنی تأثیر داشته است، غیر قابل انکار‌ است اما رعایت اصول  بهداشتی و حفظ پروتکل‌ها تا حد زیادی مانع تعطیلی جلسه شد.

انتهای پیام/