شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین

هشدار چین در خصوص «همه‌گیری دوقلو»

کمیسیون ملی بهداشت چین در مورد احتمال وقوع «همه‌گیری دوقلو» (Twindemic) در زمستان هشدار داد و بر پیشگیری از آنفولانزا تأکید کرد، زیرا فعالیت آنفولانزا در استان‌های جنوبی از ماه سپتامبر با نزدیک شدن به فصل آن و باقی ماندن بیشتر خطرات مربوط به ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته است.

دوقلو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گلوبال‌تایمز، پاییز و زمستان دو فصل با شیوع بالای عفونت‌های تنفسی مانند آنفولانزا هستند. کمیسیون بهداشت و درمان اطلاعیه‌ای را برای تقویت اقدامات پیشگیرانه و کنترل آنفولانزا در فصل آن منتشر کرده که با خطر ابتلا به سویه‌های جدید ویروس کرونا همراه خواهد بود.

به گفته مقامات بهداشتی چین، فعالیت آنفلوانزا در استان‌های جنوبی و شمالی از ماه مارس بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ بوده و فعالیت آنفلوانزا در استان‌های جنوبی از سپتامبر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در حال حاضر، همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ در سطح بالایی باقی مانده است و خطر موارد وارداتی همچنان وجود دارد. اپیدمی کووید -۱۹ و بیماری‌های عفونی تنفسی مانند آنفولانزا را می‌توان با هم ترکیب کرده و در زمستان و بهار آینده « همه‌گیری دوقلو» بالقوه ایجاد کرد.

مجموعه‌ای از اقدامات که باید در فصل زمستان آینده انجام شود شامل تقویت مکانیزم‌های نظارت و هشدار اولیه، ایمن‌سازی گروه‌های کلیدی، ترویج پیشگیری از چند بیماری، استانداردسازی درمان همه‌گیر و تبلیغات و بسیج گسترده است.

مقام بهداشت از موسسات کلیدی مانند مهد کودک‌ها، مدارس و خانه‌های سالمندان می‌خواهد تا مسئولیت‌های خود را انجام داده و تلاش‌ها را برای شناسایی،  گزارش و رسیدگی به موارد ابتلا را  در اسرع وقت تقویت کنند.

علاوه بر این، واکسیناسیون آنفلوانزا به‌طور منظم در بین کادر درمان، کارکنان خانه‌های سالمندان، مهد کودک‌ها و همچنین خود سالمندان، کودکان و بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن ترویج خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

همچنین مقامات بر بهبود راحتی خدمات واکسیناسیون آنفولانزا و افزایش مدیریت خرید و استقرار واکسن‌های آنفلوانزا و مدیریت اطلاعات داده‌های واکسیناسیون تاکید کردند.