به گزارش برنا؛ انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مراسم هفته ملی سلامت بانوان ایران گفت: این هفته به عنوان سلامت نامگذاری شده خیلی خوب است که برنامه هایی را به صورت جدی پیش بگیریم که سلامت زنان را به صورت قانونی تضمین و گسترش دهیم

او با بیان اینکه مشاهده می کنیم امید به زندگی در زنان از سن ۵١ سالگی به ٧۵ سال رسیده است ، افزود: لازم است برنامه هایی برای زنانی که که وارد  سالخوردگی می شوند، داشته باشیم.

خزعلی با اشاره به اینکه هر چه سرمایه گذاری بر روی زن ها داشته باشیم ١٩ برابر برداشت می کنیم، ادامه داد:  فائو اعلام کرده است هر جایی زنان روستایی وجود داشته اند، کارآمدی ٢٠ درصد افزایش پیدا می کند. ما هم می بینیم که این زنان هم پای مردان هستند و باعث عدم مهاجرت از روستا به شهر شده اند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان ادامه داد: نیاز داریم زنان روستایی و عشایری را بیشتر تحت پوشش قرار دهیم همچنین زنان عشایری حقیقتا از نظر  بهداشت شرایط مناسبی ندارند و این روش زندگی به آن ها اجازه نمی دهد که سلامت بهتری داشته باشند.

او با اشاره به اینکه زن ها در بحث های روانی آسیب پذیر تر هستند و استرس و افسردگی در کرونا ٢٧ درصد درمیان زنان و در میان مردان ١٠ درصد بوده است، گفت: مشکلات روانی در دوران کرونا برای زنان بالای ۶٠ درصد بوده است.

خزعلی ادامه داد: زنان بیش از مردان در دوران کرونا  بیکار شدند که باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشیم  همچنین مرگ و میر ها در مردان بیشتر است اما آسیب آن به زنان وارد می شود.

او گفت: آقای رییس جمهور تایید دارند برنامه ها حتما عملیاتی و کارکردی باشد و پژوهش های تکراری با نتایج مشابه انجام نشود و طرح های ارایه شود که قابلیت اجرایی شدن دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان در پایان گفت: پیشنهاد  ساختار مشاور زن را به مجلس داده ایم و امیدوارم به وقوع بپیوندد.