شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#آمریکا#اروپا

عصبانیت شدید ارتش میانمار از دعوت نشدن به نشست آسه‌آن


عصبانیت شدید ارتش میانمار از دعوت نشدن به نشست آسه‌آن

ارتش میانمار به تصمیم آسه آن مبنی بر عدم دعوت از ارتش این کشور برای شرکت در یک نشست منطقه‌ای انتقاد و آن را نتیجه فشار آمریکا و اروپا به این سازمان دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کشورهای جنوب شرق آسیا تصمیم گرفته اند که یک نماینده غیرسیاسی از میانمار را به نشست منطقه ای این ماه دعوت کنند که این تصمیم ضربه ای سخت به ارتش میانمار است که پس از کودتا با کنار گذاشتن دولت در ماه فوریه قدرت را در دست گرفت.

تصمیم روز جمعه وزرای خارجه آسه آن در جلسه فوق العاده روز جمعه اقدامی کم سابقه بوده است. وزارت خارجه سنگاپور روز شنبه اعلام کرد که تصمیم به دعوت نکردن از  رهبر جونتا تصمیم سخت اما لازم برای حفظ اعتبار آسه آن بود.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش میانمار این تصمیم را مداخله خارجی خواند و گفت که آمریکا و نماینده های اتحادیه اروپا اعضای دیگر آسه آن را تحت فشار قرار داده اند.

آسه آن می گوید این تصمیم را به این دلیل اتخاذ کرده است که ارتش میانمار همچنان با تلاش های آن برای میانجیگری بین ارتش و نیروهای دموکراسی طلب این کشور همکاری نمی کند.

آسه آن معاون وزیر خارجه بروئنی را به عنوان نماینده ویژه خود برای میانجیگری بین این دو طرف انتخاب کرده بود.

با این حال، حتی پس از گذشت 2 ماه از این انتصاب، او نتوانسته است به میانمار سفر کند زیرا ارتش از دادن اجازه به او برای ملاقات با رهبران نیروهای دموکراسی طلب از جمله آنگ سان سوچی، مشاور دولتی برکنار شده، خودداری می کند.

انتهای پیام/