شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوپینگ#ورزشکاران

دوپینگی‌ها حق هیچ‌گونه فعالیت ورزشی حتی در فدراسیون‌ها را ندارند


دوپینگی‌ها حق هیچ‌گونه فعالیت ورزشی حتی در فدراسیون‌ها را ندارند

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد پس از اعلام حکم محرومیت ناشی از تخلف دوپینگ، هرگونه فعالیت ورزشی از سوی ورزشکاران محروم حتی به صورت کارمند در فدراسیون‌ها ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر فرزاد شارکی قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) اظهار داشت: با توجه به وجود سیستم اتوماسیون جهانی آدامز، کلیه نهادهای مبارزه با دوپینگ ملزم هستند تمام فعالیت‌های خود را از طریق آدامز ثبت کنند که این امر شامل آرای صادر شده برای تخلفات نیز می‌شود. لذا ایجاد هرگونه تغییری در هر محرومیت غیرممکن است و حتی یک روز از مدت محرومیت تأیید و نهایی شده را نمی‌توان کم کرد.

وی افزود: فدراسیون‌های ورزشی توجه داشته باشند که امکان تخفیف هیچ حکمی پس از نهایی شدن و اعلام عمومی وجود ندارد. فعالیت ورزشی موردنظر در احکام، شامل هرگونه فعالیت اعم از شرکت در مسابقات داخلی و خارجی است. فرد محروم حتی نمی‌تواند در بخش اداری ورزش فعالیت کند. نقض حکم و نادیده گرفتن محرومیت ورزشی هم برای فرد محروم و هم فدراسیون ناقض حکم، تخلف تلقی شده موجب صدور محرومیت ورزشی جدیدی خواهد شد.

شارکی ادامه داد: فعالیت‌های آموزشی تنها استثناست که ورزشکار محروم مجاز به شرکت در کلاس‌های آموزشی با هدف کسب اطلاعات کافی در زمینه دوپینگ با هدف پیشگیری از تخلف احتمالی آینده است. البته در کسوت آموزش گیرنده و نه آموزش دهنده. به علاوه شرکت در آموزش حقی برای کاهش محرومیت ورزش برای فرد ایجاد نمی‌کند.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ عنوان کرد: به کارگیری افراد محروم در همه رشته‌ها، خارج از رشته‌ای که در آن تخلف اولیه رخ داده بود تا پایان آخرین روز محرومیت ممنوع خواهد بود. هیچکدام از شوراها اعم از شورای صدور رأی و شورای استیناف مجوزی برای تغییر احکام قطعی ندارند.

 

انتهای پیام/