شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مترو#قطار

اختصاص بخشی از پول اوراق مشارکت به ساخت ۱۵ رام قطار برای مترو


اختصاص بخشی از پول اوراق مشارکت به ساخت 15 رام قطار برای مترو

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به قرارداد ساخت ۱۵ رام قطار برای شبکه متروی تهران، گفت: در صورت پرداخت پول‌های اوراق مشارکت، بخشی از آن را به عنوان پیش‌پرداخت قرارداد برای آغاز فعالیت و ساخت قطارهای مذکور استفاده خواهیم کرد.

علی امام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره اقدامات در حال انجام برای ورود قطارهای جدید به شبکه متروی تهران، اظهار کرد: بخشی از تأمین واگن مترو بر عهده دولت است که در این راستا قرارداد 630 واگن منعقد شده اما محقق نشده است و ما تنها می‌توانیم پیگیری کننده این موضوع باشیم.

وی ادامه داد: اما مدیریت شهری قرارداد 15 رام قطار را شرکت واگن‌سازی منعقد کرد؛ این در حالی است که یک رام از این قطارها دارای 8 واگن است و برای نخستین بار در شبکه مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد. سکوی خطوط 1، 2 و 4 مترو 140 مترو است که یک رام قطار با 7 واگن در آن جای می‌گیرد اما در خطوط 3، 4 و 7، سکوی ایستگا‌ه‌ها 160 متر طراحی و ساخته شده که یک قطار با 8 واگن در آن جای می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه تصریح کرد: در صورت پرداخت پول‌های اوراق مشارکت، بخشی از آن را به عنوان پیش‌پرداخت قرارداد برای آغاز فعالیت و ساخت قطارهای مذکور استفاده خواهیم کرد. این قطارها بر اساس الگوی قطار ملی با عمق 85 درصد داخلی‌سازی خواهد بود.

وی درباره آخرین وضعیت قطارملی نیز گفت: مشاوران ایرانی و خارجی کارشان را از یک ماه پیش آغاز کرده‌اند و در حال بررسی اسناد و مدارک سازندگان هستند؛ همکاران ما با مشاوران جلسات هفتگی دارند و امیدواریم تا پیش از پایان سال 1400 مجوز سیر اولیه قطار ملی در شبکه مترو را اخذ کنیم.

انتهای پیام/