شهر خبر

فاقد سند بودن ۶۲ درصد از املاک در "شمیران نو"


فاقد سند بودن 62 درصد از املاک در "شمیران نو"

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در رابطه با بازدید اخیر خود از محله شمیران‌نو و مشکلات آنها در صحن شورای شهر گفت: ۶۲ درصد از املاک این محله فاقد سند هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری اظهار کرد: تذکر بنده به استناد بند 2 ماده 71 قانون و وظایف شوراهاست که بعد از انتخاب شهردار تهران به مسئله گزارش فرهنگی، آموزشی و آسیب های اجتماعی و ... به مسئولان اشاره شده است که با این شرایط ما در واقع شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری و همه بخش‌ها و سازمان‌ها باید بر اساس آن گزارش های خود را در اختیار شورای شهر قرار بدهند تا به آنها پرداخته شود.

وی تصریح کرد: در بازدیدی که اخیرا بنده از محله شمیران‌نو به کوچه بی‌نام و شماره هیچ برخورد کردم که باید گفت این محله نه در استان‌های کشور بلکه در محله قدیمی تهران و فراموش شده قرار دارد به نام شمیران‌نو که همسایه لویزان است.

امانی ادامه داد: متاسفانه مشکلات مردم این محله بسیار زیاد است اما صدای آنها شنیده نمی‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به برخی سرفصل‌ها و مشکلات محله اشاره شده خاطرنشان کرد: 62 درصد از املاک مسکونی این منطقه سند نداشته و قولنامه‌ای خرید و فروش می‌شود. این شرایط منجر به به‌وجود آمدن تخلفات بزرگ ساخت و ساز در این محله شده است که از آن جمله می‌توان به پشت‌بام فروشی و زیرزمین فروشی اشاره کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به شرایط فعلی برخی از این خانه‌ها چند مالک دارند به طوری که یک مالک پشت‌بام یکی مالک زیرپله و دیگری مالک زیرزمین است و برخی از فروشندگان ملک، پشت‌بام، راهرو، زیرزمین و حیاط را جداگانه می‌فروشند.

امانی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی در محله و فرسودگی بافت‌ها در این منطقه شاهد سازوکارهای غیرقانونی هستیم که در ساخت و سازها اصول مهندسی صورت نگرفته است و همین امر مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان در این محله به‌وجود آورده است.

عضو شورای شهر، رها شدن مرکز سلامت در محله و تبدیل شدن به کلونی معتادان را یکی دیگر از مشکلات این منطقه عنوان کرد و گفت: همسایگان در این منطقه به شدت از این موضوع ناراضی هستند و امیدواریم به مسائل و مشکلات این منطقه رسیدگی رسیدگی شود.

 

انتهای پیام/