شهرخبر

نشست محرمانه آمریکا و متحدان پس از گزارش پنتاگون درباره کره شمالی


نشست محرمانه آمریکا و متحدان پس از گزارش پنتاگون درباره کره شمالی

درپی گزارش وزارت دفاع آمریکا درخصوص احتمال آزمایش یک موشک بالستیک توسط کره شمالی در سال آینده، مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به دنبال برگزاری نشستی محرمانه هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن اوایل هفته آینده مذاکرات محرمانه ای درباره موضوع کره شمالی انجام خواهند داد.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که آوریل هینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا با پارک جی وون، رئیس سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی و هیرائوکی تاکیزاوا، مدیر بخش اطلاعات کابینه ژاپن برای اولین بار پس از ماه می با یکدیگر ملاقات خواهند کرد. طبق گزارش منتشر شده توسط یونهاپ تمرکز این دیدار بر روی بررسی موضوعات مربوط به کره شمالی است.

این درحالی است که وزارت دفاع آمریکا در روزهای گذشته این احتمال را مطرح کرده که کره شمالی از سال بعد میلادی (2022) آزمایش موشک بالستیک دوربرد خود را از سر بگیرد.

طبق گزارش منتشر شده وزارت دفاع آمریکا درباره وضعیت نظامی کره شمالی، «رهبران این کشور بر اهمیت سلاح هسته ای برای بقای رژیم واقفند و این احتمال وجود دارد که در سال آینده یک آزمایش موشک دوربرد توسط این کشور انجام شود.»

موضوع دیگری که در این گزارش به آن اشاره شده تلاش کره شمالی برای بهینه کردن موشکهای جدید با سوخت جامد و هدف نهایی آن ترکیب تسلیحات هسته ای با یک موشک خواهد بود که بازدهی مناسبی داشته باشد.

انتهای پیام/