شهرخبر

خواص شگفت‌انگیز زردچوبه برای پوست + مضرات

خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی زردچوبه ممکن است با کنترل عود و دیگر علائم به پسوریازیس شما کمک کند.

خواص شگفت‌انگیز زردچوبه برای پوست + مضرات

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین؛ صدها سال است که مردم در سراسر جهان، زردچوبه را با خواص التیام بخشی و فواید آرایشی مرتبط می‌دانند. رنگ روشن و زرد - نارنجی مربوط به انواع زنجبیل است. این گیاه به‌عنوان ادویه زمینی و یا مکمل و دیگر محصولات زیبایی و پوست در دسترس است.

زردچوبه مزایای سلامتی خود را در درجه اول به دلیل کورکومین، یک جزء فعال زیستی، به دست می‌آورد. عصاره کورکومین خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد. تحقیقات علمی مدرن تازه شروع به مطالعه تأثیر مثبت زردچوبه کرده‌اند اما بسیاری بر این باورند که این گیاه کاربردهای مفیدی برای پوست دارد.

در اینجا به برخی روش‌ها اشاره می‌کنیم که ممکن است زردچوبه به پوست شما سود برساند.

اکنون سعی کنید زردچوبه را امتحان کنید:

زردچوبه شامل ویژگی‌هایی است که به یک درخشش طبیعی کمک می‌کنند. زردچوبه حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدالتهابی است. این ویژگی‌ها ممکن است باعث درخشندگی پوست شوند. زردچوبه هم چنین می‌تواند پوست شما را با آوردن نور طبیعی آن احیا کند.

ممکن است بخواهید ماسک زردچوبه را در خانه امتحان کنید تا ببینید آیا این ادویه تأثیرات مثبتی بر روی پوست شما دارد یا خیر. شما می‌توانید مقدار کمی از ماست، عسل و زردچوبه یونانی را با هم مخلوط کنید و بر روی صورت خود بمالید. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روشن نگه دارید و سپس با آب بشویید.

زردچوبه

می‌تواند زخم‌ها را درمان کند:

کورکومین یافت‌شده در زردچوبه می‌تواند با کاهش التهاب و اکسیداسیون به التیام زخم‌ها کمک کند. هم چنین پاسخ بدن شما به زخم‌های پوستی را افزایش می‌دهد. این باعث می‌شود که زخم‌های شما سریع‌تر التیام یابند. مطالعات نشان داده‌اند که زردچوبه می‌تواند به طور مثبت بر بافت و کلاژن نیز تأثیر بگذارد.

می‌تواند به پسوریازیس شما کمک کند:

خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی زردچوبه ممکن است با کنترل عود و دیگر علائم به پسوریازیس شما کمک کند. بنیاد ملی پسوریازیس می‌گوید که شما می‌توانید از آن به‌عنوان مکمل یا با اضافه‌کردن آن به غذا استفاده کنید. قبل از این که آن را امتحان کنید، این بنیاد بحث در مورد دوز مناسب با یک متخصص را توصیه می‌کند.

همچنین ممکن است به اسکار آکنه کمک کند:

ممکن است بخواهید از ماسک زردچوبه برای کاهش آکنه و هرگونه اسکار ناشی از آن استفاده کنید. ویژگی‌های ضدالتهابی می‌توانند منافذ شما را هدف قرار دهند و پوست را آرام کنند. زردچوبه همچنین باعث کاهش اسکار می‌شود. این ترکیب کاربردها ممکن است به پاک شدن صورت شما از جوش صورت کمک کند.

زردچوبه همچنین با درمان گال مرتبط است:

در یک مطالعه اولیه که در هند انجام شد، ترکیبی از زردچوبه و نیم، گیاهی بومی هند، در درمان گال مؤثر بود. گال شرایطی است که توسط کنه‌های میکروسکوپی ایجاد می‌شود که جوش را در پوست باقی می‌گذارند. ممکن است به طیف وسیعی از بیماری‌های پوستی دیگر کمک کند

مطالعات کافی برای ارائه شواهد قطعی در مورد این که چگونه زردچوبه می‌تواند به دیگر بیماری‌های پوستی کمک کند، وجود ندارد. بااین‌حال، پیشنهاد می‌شود که آن می‌تواند به اگزما، آلوپسی، لیکن پلان و دیگر مشکلات پوستی کمک کند.

 یک مطالعه در تحقیقات فیزیوتراپی تحقیقات بیشتری را در مورد اثرات زردچوبه بر روی بیماری‌های پوستی مختلف توصیه می‌کند. علاقه به مطالعه زردچوبه به‌عنوان درمان پوست در حال افزایش است.

خطر استفاده از زردچوبه برای پوست شما:

خطر استفاده از زردچوبه وجود دارد. زمانی که از زردچوبه استفاده می‌کنید باید در مورد میزان مصرف آن، نوع محصولی که استفاده می‌کنید و این که چگونه می‌تواند به داروهای دیگر که مصرف می‌کنید واکنش نشان دهد.

زردچوبه زیست‌فراهمی پایینی دارد. این به این معنی است که متابولیسم شما به‌سرعت آن را می‌سوزاند و بدن شما چیز زیادی جذب نمی‌کند. از مصرف بیش از حد زردچوبه اجتناب کنید و منتظر بمانید تا ببینید بدن شما قبل از مصرف بیشتر، چگونه واکنش نشان می‌دهد. اگر داروهای دیگری مصرف می‌کنید، در مورداستفاده از زردچوبه با پزشک خود صحبت کنید.

زمانی که از زردچوبه برای پوست استفاده شود، می‌تواند به طور موقت پوست را لکه‌دار کند و یا باقیمانده زردرنگ بر جای بگذارد. این موضوع کاملاً نرمال و عادی است. اما اگر شما حساسیت دارید، تماس مستقیم با پوست می‌تواند باعث ملتهب شدن، قرمزی و تورم پوستتان شود.

 زردچوبه را روی ساعد خود تست کنید، مقدار کمی از آن را به کار ببرید و ۲۴ تا ۴۸ ساعت منتظر بمانید تا ببینید آیا قبل از استفاده از آن بر روی صورت خود واکنش نشان می‌دهید یا خیر.