به گزارش برنا؛ محققان می گویند هنگامی که بیماری های مزمن، مشکل از دست دادن حافظه و هیچگونه معلولیت جسمی را در سنین پیری تجربه نکنید در واقع پیری سالمی دارید. علاوه بر این، آنها دریافتند که مصرف آجیل در دوران میانسالی می تواند منجر به سلامتی کلی در سنین بالاتر شود. همچنین با انجام تمرین های هوازی، میکروسیرکولاسیون بسیار بهبود می یابد. به همین دلیل افرادی که آجیل مصرف می کنند و ایروبیک انجام م دهند جوان تر به نظر می رسند.

پیری زودرس با عادات مخرب روزانه

نشستن بیش از 8 ساعت در روز:

افرادی که بیشتر ساعات روز را می نشینند و ورزش نمی کنند از نظر بیولوژیکی 8 سال بزرگتر از سن واقعی شان هستند. این اظهاراتی که توسط محققان بر اساس آزمایش به روی 1500 زن بیان شده است، ممکن است به DNA مرتبط باشد. نشستن طولانی می تواند طول کروموزوم ها را کوتاه کند و این کاهش اندازه کروموزم ها می تواند منجر به برخی بیماری ها شود. به همین دلیل، محققان توصیه می کنند که حداقل 30 دقیقه ورزش کنید و در صورت افزایش زمان ورزش، هر 30 دقیقه استراحت کنید.

استفاده نکردن از ضد آفتاب

استفاده از ضدآفتاب قبل از خرج هر روز از منزل شاید کمی مشکل به نظر برسد، اما باید توجه داشته باشید که آفتاب فقط موجب سرطان پوست نمی شود، بلکه پوست را چروک و لکه دار می کند.
تقریبا 90درصد پیری پوست به دلیل نور خورشید است، به همین دلیل استفاده مداوم از ضدآفتاب بهترین روش برای جلوگیری از پیری زودرس پوست است. البته ضدآفتاب باید در تمام فصول سال استفاده شود و تنها مخصوص روزهای آفتابی در تابستان نباشد زیرا روزهای ابری زمستان هم اشعه UVA دارد که پوست آسیب می زند می تواند با عبور از شیشه یا ابر، به پوست شما صدمه بزند.

استفاده از گوشواره های سنگین :

گوشواره های سنگین وزن زیادی را بر روی ناحیه حساس گوش وارد می کنند که می تواند منجر به از دست دادن شکل گوش و تجزیه لاله گوش شود. در واقع پوست شما کش می آید و حالت کشسانی خود را از دست می دهد که با هیچ کرمی نمی توان آن را بهبود بخشید. این مورد شاید یکی از فاکتورهای افزایش سن به نظر برسد، زیرا گوش ها عضو بسیار مهم بدن هستند.

مصرف زیاد گوشت قرمز :

منظور ما امتناع از مصرف گوشت قرمز نیست، بلکه بیشتر در مورد میزان مصرف آن است. مطالعه ای نشان داد که مصرف بیش از حد گوشت قرمز و کنار گذاشتن میوه و سبزیجات ممکن است سن بیولوژیکی فرد را افزایش دهد، زیرا این نوع رژیم غذایی، سطح یک عنصر در خون که سرم فسفات نامیده می شود را افزایش می دهد، علاوه بر این می تواند موجب بیماری مزمن کلیه شود.
بهترین راه برای جلوگیری از این موضوع متعادل کردن رژیم غذایی و استفاده بیشتر از میوه ها و سبزیجات است.

نداشتن دوست صمیمی :

نداشتن دوست صمیمی و استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی می تواند منجر به بیماری و پیری زودرس شود. تنهایی فاکتور خطرناکی است که احتمال مرگ و میر را افزایش می دهد. هم چنین تاثیرات احساس تنهایی می تواند با مصرف دخانیات مقایسه شود.
چنین اثری ممکن است در افرادی دیده شود که هیچ دوستی ندارند، بیرون نمی روند یا این کار را خیلی کم تر از دیگران انجام می دهند. همچنین کاهش فعالیت فیزیکی بر روی سلامتی افراد تاثیر می گذارد .

تغییر زیاد در رژیم غذایی:

برای حفظ سلامت و تناسب اندام باید به یک برنامه غذایی خاص پایبند باشیم. وقتی رژیم غذایی خود را خیلی زیاد تغییر می دهیم، بدن برای سازگاری زمان ندارد. اگر هفته اول را فقط روی آب، هفته بعد بر روی خیار، و هفته سوم روی گوشت، تمرکز کنید قطعا به بدن آسیب می زنید که باعث افزایش استرس شما می شود.