شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#طرح ملی مسکن

پرداخت غیرقانونی ۶۶ میلیارد تومان به "کوزو"/ حساب متقاضیان طرح ملی مسکن خالی شد


پرداخت غیرقانونی 66 میلیارد تومان به "کوزو"/ حساب متقاضیان طرح ملی مسکن خالی شد

درحالی کوزو هیچ اقدامی در پروژه‌های طرح ملی مسکن پرند انجام نداده که شرکت عمران پرند ۶۶ میلیارد تومان از آورده متقاضیان را به این شرکت ترکیه‌ای پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمار رسمی در سه سالگی طرح ملی مسکن اکثر پروژه‌های شهر جدید پرند (حدود 7000 واحد) از مرحله خاکبرداری و پی‌سازی عبور کرده‌اند. در بین پروژه‌ها نیز  فقط یک پروژه (48 واحد) از مرحله اتمام اسکلت عبور کرده است.

در شهر جدید پرند فعلا برای 10 پروژه شامل مجتمع مسکونی ماهان، آپادنا (سایت 5)، 2 پروژه مجتمع مسکونی ثمین، مجتمع مسکونی مهرگان (سایت 3) و مجتمع‌های مسکونی پرند پیمانکاری انتخاب نشده است.

مطابق آمار هنوز هیچکدام از پروژه طرح اقدام ملی شهر جدید پرند به مرحله سفتکاری نرسیده‌اند و بیشترین پیشرفت فیزیکی با 17.39 درصد مربوط به 128 واحد نیک پی سرای ایرانیان است. زمین این پروژه دیماه سال گذشته به پیمانکار واگذار شده است. همچنین کمترین پیشرفت فیزیکی با 5.42 درصد مربوط به دو پروژه 252 واحدی پولاد پادیر است که بنابر اعلام شرکت عمران شهر جدید پرند اجرای فونداسیون بلوک N1 و N2 آن تکمیل شده است.

در مجموع 7008 واحد طرح ملی مسکن شهر پرند حدود 9 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای هیچکدام از پروژه‌ها پروانه ساختمانی دریافت نشده است.

به گزارش تسنیم، در حالی چشم‌انداز روشنی برای واحدهای طرح ملی مسکن پرند قابل تصور نیست که با مجوز شرکت عمران این شهر و در اقدامی عجیب حدود 66 میلیارد تومان از آورده متقاضیان را به حساب شرکت ترکیه‌ای کوزو واریز شده است.

عجیب از این بابت که شرکت ترکیه‌ای نه زمینی را تحویل گرفته و نه اسمی از آن در لیست پیمانکاران شرکت عمران پرند مشاهده می‌شود. پیگیری‌های تسنیم حاکی از آن است که آورده حدود 2200 متقاضی طرح ملی مسکن پرند به‌عنوان پیش پرداخت به شرکت ترکیه‌ای کوزو پرداخت شده است.

در حالی مشخص نیست چرا و به چه دلیل کوزو مبلغ مذکور را دریافت کرده که این شرکت هنوز 10 هزار واحد نیمه تمام در فاز 11 پردیس دارد. لازم است شرکت عمران شهر جدید پرند در رابطه با این کار به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی کند.اگر هم  شرکت عمران پرند حساب و کتابی از قبل با شرکت کوزو داشته باید به این پرسش پاسخ دهد چرا بخشی از بدهی خود را از محل آورده متقاضیان طرح ملی مسکن تسویه کرده است؟!

انتهای پیام/