شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی#تیم ملی کشتی#کشتی فرنگی

اخلاقی:

بنا به نایب‌ قهرمانی راضی نبود

اخلاقی: کار گرایی از این به بعد سخت‌تر می‌شود/بنا به نایب‌قهرمانی راضی نبود

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با توجه به شناختی که حریفان از محمدرضا گرایی پیدا کرده‌اند کار او در ادامه سخت‌تر می‌شود.

به گزارش مشرق، حبیب‌الله اخلاقی درباره عملکرد فرنگی‌کاران در مسابقات جهانی نروژ، عنوان کرد: هر ۱۰ ورزشکار فرنگی در مسابقات جهانی بسیار خوب بودند و قبل از آن آزادکاران با عملکرد خوب خود باعث خوشحالی مردم شدند. حضور ۴ فینالیست در کشتی فرنگی و ۴ طلا در یک دوره رکورد بسیار خوبی بود.

وی افزود: به خاطر کرونا ما با بحران روبه‌رو بودیم چون به خاطر این وضعیت نونهالان و خردسالان به کشتی نمی‌آمدند اما این مسابقات باعث شد تا دوباره خانواده‌ها علاقمند شوند و فرزندان خود را به کشتی بفرستند. امیدوارم این وضعیت ادامه داشته باشد تا شاهد رکوردهای خوب در المپیک باشیم اما قبل از آن بازی‌های آسیایی و ۲ دوره مسابقات جهانی را داریم که مسیر سخت و قشنگی است.

دارنده مدال برنز جهان درباره اینکه فکر می‌کردید در این مسابقات کشتی فرنگی ۴ فینالیست داشته باشد، خاطرنشان کرد: من بعد از المپیک و برای مسابقات جهانی کنار تیم نبودم اما قبل از المپیک بنا به نایب‌قهرمانی راضی نبود. همه ایمان داشتیم کشتی فرنگی در نروژ قهرمان می شود و می‌شد این اتفاق رخ دهد اگر یکی ۲ نتیجه عوض می‌شد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی یادآور شد: اگر سجاد عباس‌پور عزیز که آینده نزدیکی دارد بالا می‌آمد اختلاف ۶ امتیازی می‌توانست جبران شود یا کشتی رامین طاهری با دانمارک که داور سوت‌های بی‌موردی زد و با اینکه کشتی نزدیک بود با آن سوت‌ها نتیجه را تغییر داد. من به شایستگی بچه‌ها ایمان داشتم. پشت این تیم هم کشتی‌گیران بسیار خوبی داریم از جمله دادمرز، ده‌بزرگی و ... که این امید را بیشتر می‌کند. البته این اتفاقات انتظارات را بالا برده است اما فراموش نکنیم در این مسیر خیلی‌ها تلاش کردند و زحمت کشیدند که نتیجه خوبی رقم خورد.

بنا به نایب‌ قهرمانی راضی نبود

اخلاقی ادامه داد: مربیان سازنده که با تمام بی‌مهری‌ها جوانان برومند را تحویل تیم ملی دادند و مربیان ملی هم ادامه دهنده این مسیر بودند، اعضا و مسئولان فدراسیون و ... همه زحمت کشیدند که این پرچم بالا رفته است. این نتیجه منحصر به یک یا ۲ نفر نیست و برای همه جامعه کشتی و ملت ایران است.

وی در خصوص عملکرد محمدرضا گرایی و خونسردی او در مسابقات، تصریح کرد: محمدرضا چهره آرامی دارد. برای مسابقات المپیک که تمرینات سنگینی داشتیم خستگی در چهره کشتی‌گیران کاملا مشخص بود اما در چهره محمدرضا معلوم نبود. او ورزشکاری بافکر و بابرنامه است و هیچ وقت عجولانه کار نمی‌کند. زمانی که هم در المپیک و هم در مسابقات جهانی عقب افتاد برآشفته نشد و جبران کرد اما کار او در ادامه سخت‌تر می‌شود چرا که در مسابقات جهانی کشتی‌گیران آشنایی و شناخت بیشتری پیدا می‌کنند همان طور که دیدیم حریف گرجی از خاک محمدرضا بلند شد بنابراین او باید پرتلاش‌تر از قبل پیش برود.

فرنگی‌کار سابق قهرمان آسیا درباره دلیل غیبتش در مسابقات جهانی، گفت: من مسئولیت کشتی دانش‌آموزی را برعهده داشتم که باید در مسابقات جهانی زیر ۱۵ سال که به صورت المپیک بود شرکت می‌کرد به همین دلیل از آقای بنا و کادر فنی اجازه خواستم تا مدتی را در جای دیگری خدمت کنم.

منبع: فارس