علیرضا کمره‌ای، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: الگوی بازگشایی مدارس با ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ شده و قرار است روند بازگشایی تدریجی و مدیریت شده دنبال شود.

او با بیان این‌که آبان‌ماه بخشی دیگر از مدارس کم جمعیت‌تر وارد فرآیند بازگشایی حضوری می‌شوند، افزود: براساس اولویت مدارس روستایی و عشایری و مدارس مهارتی بازگشایی می‌شود و فعالیت‌ها حضوری انجام می‌گیرد.

کمره‌ای ادامه داد:  بیش از 60 درصد گروه‌های دانش آموزی 12 تا 18 سال واکسیناسیون شده‌اند و مابقی در ادامه واکسینه خواهند شد.

به گفته او گرایش خانواده‌ها به بازگشایی مدرسه در حال افزایش است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره تعطیلی مجدد مدارس با ورود به پیک ششم کرونا گفت: این‌که بتوانیم اوضاع مناسب‌تری را برای فعالیت‌های حضوری داشته باشیم، لازم است تا مفاد شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود. همچنین اگر تصمیمی برای تعطیلی مجدد گرفته شود باید تأثیر بازگشایی مدارس بر روی بیماری کرونا توسط مراجع بهداشتی تحلیل شود و در ستاد کرونا برای چنین موضوعی تصمیم متفاوت‌تری گرفت.

کمره‌ای با اشاره به این‌که درحال حاضر فعلا الگوی بازگشایی مدارس بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش جاری است اما اگر تصمیم دیگری اتخاذ شود ما تابع آن خواهیم بود، گفت: روندها با توجه به واکسیناسیون به گونه‌ای نیست که از نظر ما نگران کننده باشد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در موارد خاص به هر دلیلی از جمله بیماری و... اگر دانش‌آموزی امکان حضور در مدرسه را نداشته باشد، می‌تواند از آموزش‌های آفلاین استفاده کند، افزود: این دانش‌آموزان می‌توانند از محتواهای آموزشی در شبکه شاد، آموزش‌های تلویزیونی و... استفاده کنند. همچنین آموزش و پرورش با محدودیت‌هایی مواجه است و زمانی که ناچار می‌شود آموزش حضوری را برای دانش‌آموزان برگزار کند، برای راهبری جریان تعلیم و تربیت در فضای مجازی به‌طور اختصاصی و موارد خاص با دشواری روبه‌روست.

او درباره آموزش دستورالعمل‌های بهداشتی به دانش‌آموزان برای رعایت در مدارس ادامه داد: طبیعتا یکی از مواردی که جز مفاد شیوه‌نامه‌های بهداشتی است این است که دانش‌آموزان باید آگاهی‌های لازم را کسب کنند و این آگاهی‌های لازم با تشکیل جلساتی که مدارس مجاز به برگزاری هستند، انجام و گاهی در قالب بروشورها و اطلاعیه‌هایی به دانش‌آموزان منتقل می‌شود.

کمره‌ای با اشاره به اینکه در فضای شاد و آموزش‌های مجازی نکات بهداشتی به دانش‌آموزان و والدین داده می‌شود، گفت: از اصلی‌ترین بخش‌های شیوه‌نامه‌های بهداشتی این است که آگاهی‌های دانش‌آموزان مبنی بر رعایت بهداشت فردی (از زدن ماسک تا قرار نگرفتن در موقعیت‌های تراکم جمعیت و تعاملات) بالا برده شود. همچنین مواجه به بیمار کرونایی در خانواده، اطلاع آن به مدرسه و مدت زمان قرنطینه در دستورالعمل‌های بهداشتی مدارس قید شده است.

انتهای پیام/ 3