شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

ذوالفقارنسب: بازیکنان پرسپولیس حدود ۵۰ درصد ضعیف‌تر از لیگ برتر بودند/ الهلال شایستگی این پیروزی را داشت


ذوالفقارنسب: بازیکنان پرسپولیس حدود 50 درصد ضعیف‌تر از لیگ برتر بودند/ الهلال شایستگی این پیروزی را داشت

کارشناس فوتبال ایران معتقد است بازیکنان پرسپولیس، ۴۰ تا ۵۰ درصد ضعیف‌تر از عملکرد خود در دیدارهای لیگ برتر بودند.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ درباره شکست 3 بر صفر پرسپولیس مقابل الهلال عربستان اظهار داشت: مهمترین دلیل این نمایش، عدم آمادگی تیم پرسپولیس برای این سطح مسابقات بود. البته تیم‌های عربستانی بیش از دو ماه است که تمرینات جدی خود را دنبال کرده‌اند و عدم آمادگی پرسپولیس قابل پیش‌بینی بود. همه بازیکنان الهلال از لحاظ بدنی، دوندگی و انگیزه پیروزی، آماده‌تر و بهتر از بازیکنان پرسپولیس بودند.

وی با بیان اینکه الهلال از دقایق نخست بازی بر بازی مسلط بود، تصریح کرد: الهلال برنامه خوبی برای پرس داشت و بازیکنان پرسپولیس تصور نمی‌کردند که حریف، آنها را اینگونه از یک سوم دفاعی خودشان تحت فشار بگذارد. نتیجه رقم خورده برای ما تلخ بود، اما الهلال شایستگی آن را داشت.

«کادر فنی پرسپولیس نتوانست بازیکنان را آماده بازی کند؛ یا عدم شروع لیگ برتر باعث ناآمادگی سرخپوشان شد؟»، پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش بیان کرد: هر دوی این مسائل درست بود. بازیکنان پرسپولیس از لحاظ بدنی، 40 تا 50 درصد ضعیف‌تر از دیدارهای لیگ بودند و تعطیلی لیگ برتر باعث دوری تیم از آمادگی لازم بود.

ذوالفقارنسب با تمجید از شاگردان لئوناردو ژاردیم به تسنیم گفت: هر سه گل تیم الهلال هم بر اساس برنامه کاری بود و پرسپولیس را داخل محوطه جریمه خودش محبوس کرد. همانطور که هنگام پیروزی می‌گوییم شایسته برتری بودیم، حالا باید به حریف احترام بگذاریم. باید بدانیم برای پیروزی باید زحمت کشید و قابلیت‌های فنی و بدنی بازیکنان باید بالاتر از رقیب باشد.

وی با اشاره به تغییرات پرسپولیس نسبت به فصل پیش عنوان کرد: جابجایی بازیکنان نسبت به سال گذشته مشهود بود و در 30 دقیقه بازی، فقط یک هافبک از سال گذشته در تیم بود. ویژگی مثبت پرسپولیس، بازی مالکانه و نفوذ از کناره‌ها بود که بازیکنان حریف را مجبور به دویدن به دنبال توپ می‌کرد. این کارها بر اساس تمرینات زیاد بازیکنان پرسپولیس بود.

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه بیشتر پیروزی‌های ما بر اساس میزان دوندگی، مالکیت توپ و فشار به حریف است، خاطرنشان کرد: بازی از کناره‌ها را مقابل الهلال مشاهده نکردیم و حریف بهتر و آماده‌تر بود. بازیکنان پرسپولیس تلاش می‌کردند نتیجه را تغییر دهند، اما حریف هم دست و پا بسته نبود و اجازه نمی‌داد به دروازه آنها نزدیک شویم.

انتهای پیام/