شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو

چگونه بفهمیم خودرو به سرویس دوره‌ای نیاز دارد؟

یکی از نکات مهم در نگهداری خودرو انجام سرویس های دوره ای خودرو است.

چگونه بفهمیم خودرو به سرویس دوره‌ای نیاز دارد؟

به گزارش منیبان،  این روزها به دلیل افزایش قیمت خودرو، دیگر یک کالای سرمایه ای به شمار می آید و نگهداری از آن بسیار مهم است. برای تعمیر و نگهداری صحیح خودرو نکات زیادی وجود دارد که انجام سرویس‌های دوره‌ای خودرو مهم‌ترین اصل در زمینه‌ تعمیر و نگهداری صحیح خودرو به شمار می آید.

 با انجام این سرویس‌ها از بروز مشکلات احتمالی و پرداخت هزینه‌های سنگین جلوگیری می‌شود و می‌توان عمر مفید خودرو را بالا برد. چراغ چک موتور یکی از رایج‌ترین و آشکارترین نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد انجام برخی از خدمات خودرو ضروری است و شما در حال پشت گوش انداختن این موارد هستید!

در ابتدا اگر می‌بینید که چراغ چک خودرو که پشت آمپر خودرو است، روشن می‌شود، ممکن است مشکل جزئی باشد. اما پس از آن، ممکن است نشان دهنده چیزی مهمتر باشد. در هر صورت، تعیین دقیق علت روشن شدن چراغ "Check Engine" بسیار مهم است. البته موارد دیگری نیز وجود دارد که ممکن است نشان دهد زمان سرویس دهی خودرو  فرا رسیده است.

ایمنی، قابلیت اطمینان و کیفیت کلی وسیله نقلیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر تا به حال احساس کردید که چیزی در مورد خودروی شما درست نیست، اول ببینید  می‌توانید مشکل را بفهمید یا خیر، بهتر است از متخصصان مجاز در این زمینه مشورت بگیرید تا به مشکل جدی برخورد نکنید.

اگر هنگام رانندگی بوی گاز از اگزوز احساس می‌کنید، یا خودرو صدای جدید و عجیبی ایجاد می‌کند، یا اگر وسیله نقلیه آنطور که فکر می‌کنید سواری مناسبی را ارائه نمی دهد، آن را نادیده نگیرید.

این‌ها تنها بخشی از سرنخ‌هایی است که نشان می دهد خودرو دارای مشکلی است. اغلب، تشخیص زودهنگام مشکلات احتمالی می‌تواند تفاوت زیادی در هزینه تعمیر داشته باشد. گاهی اوقات، با بررسی متخصصان، مشخص می‌شود که هیچ نگرانی ندارید و می‌توانید با خیال راحت به سفر خود ادامه دهید.

وبگردی