شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#معلمان#رتبه‌بندی معلمان

خبر مهم نایب رئیس مجلس درباره طرح رتبه‌بندی معلمان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مخالف طرح لایحه رتبه‌بندی معلمان نیست و این لایحه یکشنبه ۲۵ مهر اعلام وصول می‌شود.

خبر مهم نایب رئیس مجلس درباره طرح رتبه‌بندی معلمان

به گزارش سلام نو به نقل از فردا،  نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مخالف طرح لایحه رتبه‌بندی معلمان نیست و این لایحه یکشنبه ۲۵ مهر اعلام وصول می‌شود.

علی نیکزاد روز شنبه ۲۴ مهرماه در نشست دو ساعته با مجمع مطالبه‌گران اردبیل اظهار کرد: با اعلام وصول این لایحه در هفته پیش رو بند به بند آن مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و قرار است با الزام دولت به اجرای آن از اول مهرماه منابع مورد نیاز برای این طرح در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: در این لایحه معلمان بر پایه 80 درصد دریافتی مربیان و آموزشیاران رتبه‌بندی شده که بر اساس برآورد اولیه قرار است 12 هزار میلیارد تومان دولت برای اجرای لایحه در نظر بگیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه شورای نگهبان با مصوبه مجلس که بار مالی خواهد داشت، مخالفت کند دولت در بودجه سال آینده باید منابع مورد نیاز این لایحه را در نظر گرفته و اجرای آن را عملیاتی کند.

نیکزاد افزود: کارکنان و معلمان انتظار دارند تا دولت با مهار تورم قدرت خرید آنها را بالا ببرد و در این بین دیگر نیازی به افزایش حقوق به شکل گسترده نخواهد بود و دستگاه‌های اجرایی نیز به دنبال عملیاتی کردن قانون تصری نخواهند بود.

مسئولیت وزارت راه، نفت و کشور را نپذیرفتم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ طمعی بر مسئولیت در دولت سیزدهم ندارد، خاطر نشان کرد: از آنجایی که مسئولیت معاون اولی رئیس جمهور را به بنده ندادند بنده نیز پیشنهاد رئیس جمهور را مبنی بر پذیرفتن مسئولیت وزارت راه، نفت و کشور قبول نکرده و با مشورت بزرگان در مسئولیت نمایندگی مردم باقی ماندم.

وی در مورد پایین بودن سهمیه استان‌های آذری‌نشین در کابینه دولت سیزدهم اضافه کرد: ما نیز در این زمینه گلایه‌ها و برخی مطالباتمان را به رئیس جمهور ارائه کردیم و قرار بود میرتاج‌الدینی به عنوان معاون پارلمانی انتخاب شده که در نهایت از این امر انصراف داد و ما در حال حاضر وزیر بهداشت و رئیس بنیاد مسکن را به عنوان سهم استان‌های آذری‌نشین در دولت داریم.

نمایندگان استان اردبیل اختلافی با هم ندارند نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هفت نماینده استان هیچ اختلافی ندارند هر چند که ممکن است در انتصابات برخی از دیدگاه‌ها شکل متفاوتی به خود بگیرد اما در مجموع هیچ اختلاف نظری بین نمایندگان استان اردبیل وجود ندارد.

نیکزاد انسجام 101 نماینده مناطق ترک‌نشین را در مجلس در پیگیری امور و توجه دولت به مناطق آذری‌نشین یادآور شد و ادامه داد: سعی خواهیم کرد تا با وحدت و همگرایی در این زمینه عمل کرده و حق و حقوق استان‌های آذری‌نشین را به درستی احیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دولت باید برای جلوگیری از مهاجرت و ماندگاری روستاییان، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی روستاییان به ویژه تأمین آب شرب و کشاورزی، اجرای طرح هادی و آسفالت مناطق روستایی را در کنار زیرساخت ارتباطی فراهم کند تا کمترین مهاجرت از روستاها به شهرها را شاهد باشیم.

نیکزاد عقب‌ماندگی استان اردبیل را از فصل عمران شهری و کوتاهی گذشتگان در تأمین اعتبارات مورد نیاز در این بخش یادآور شد و تصریح کرد: آنهایی که تلاش می‌کنند تا رد صلاحیت در انتخابات شورای شهر را به گردن من بیندازند باید در روز قیامت در برابر خداوند پاسخگو باشند چرا که بنده هیچ دخالتی در رد صلاحیت‌ها و یا تأیید صلاحیت‌ها نداشتم.

همه انتصابات را به نام من نزنید نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه عده‌ای سعی می‌کنند تمام انتصابات استان اردبیل را به اسم من بزنند، گفت: قطعا این قضاوت‌ها درست نیست و مدیری که ناکارآمد است باید عزل شود و هیچ‌گونه مقاومتی در برابر آن وجود ندارد.

وی افزود: به عنوان هیئت رئیسه مجلس برخی از وزرا و مسئولان در انتصابات استان تنها در حد مشورت با بنده گفت‌و گو و رایزنی می‌کنند اما به صورت مستقیم دخالتی در انتصابات و عزل و نصب‌های استان اردبیل ندارم.

نیکزاد ضرورت تکمیل هر چه سریعتر پل قدس و سایر پل‌های روگذر شهر اردبیل و تبدیل پادگان ارتش به پارک عمومی و تعیین تکلیف پارک شریعت را نیز یادآور شد و خاطر نشان کرد: باید این فضاها به عنوان تنفس‌گاه شهری مورد توجه قرار گیرند.

15 میلیارد تومان سهم نمایندگی خود را به حوزه فرهنگ دادم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به مظلومیت بخش فرهنگ و عدم پیگیری مسئولان امر در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: با خرید و تبدیل خانه مرحوم مؤذن‌زاده قرار است این مجموعه به موزه ارزشمند تبدیل شود که 2.5 میلیارد تومان اعتبار برای خرید آن تأمین و پرداخت شده است.

وی بیان کرد: 15 میلیارد تومان سهم اعتبار نمایندگی خود را به حوزه فرهنگ اختصاص دادم و امیدوارم هر چه سریعتر پروژه‌هایی نظیر موزه دفاع مقدس و طرح بزرگ تالار فرهنگی اردبیل به سرانجام برسد.

نیکزاد تأخیر در اجرایی شدن مصوبات مربوط به بازسازی بازار و گازرسانی و آبرسانی به بازار تاریخی اردبیل را اسباب گله‌مندی بازاریان دانست و اضافه کرد: باید راه و شهرسازی از طریق کمیسیون ماده پنج مشکلات را رفع کرده و به سرعت مدیران مربوطه گازرسانی و آبرسانی را به بازار تاریخی اردبیل انجام دهند.

مردم نفعی از ارز چهار هزار و 200 تومانی نبردند نماینده مردم اردبیل در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در کشور 927 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب شده که دولت در شرایط کنونی با 500 هزار میلیارد تومان کسری روبه‌روست.

وی تصریح کرد: مردم در زندگی خود فایده و ثمره ارز چهار هزار و 200 تومانی را نمی‌بینند در حالی که قرار بود با ارز ترجیحی مرغ به قیمت مناسب و اقلام اساسی نیز به وفور به مردم عرضه شود که این اتفاق در دولت گذشته رخ نداده است.

نیکزاد گفت: چالش جدی ما این است که دولت در شرایط کنونی 12 میلیارد دلار منابع نیاز دارد تا کالاهای اساسی را تأمین کند که سه میلیارد دلار آن برای گندم و دارو و مابقی سایر کالاهاست.

وی افزود: در چنین شرایطی که در تأمین منابع ارزی کشور با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، ضروری است تا ساماندهی حوزه یارانه‌ها به درستی انجام شده و مراحل خوبی را در این بخش شاهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه در کشور همچنان عدالت در توزیع اعتبارات رعایت نمی‌شود و بخش عظیمی از بودجه کشور با لابی‌گری توزیع می‌شود که ما نیز در حمایت و جذب سرمایه‌گذاران باید بیشترین رایزنی‌ها و پیگیری‌ها را انجام دهیم.

نیکزاد اضافه کرد: به هیچ وجه وضعیت بودجه کشور مناسب نیست و ما در روزهای آینده باید تصمیم جدی را بگیریم که در نهایت ارز چهار هزار و 200 تومانی در بودجه سال آینده می‌ماند یا حذف خواهد شد که مسائل مطرح شده در این زمینه جدی است.

وی دغدغه اصلی خود را بیکاری 70 هزار جوان در استان اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: تنها راه ما استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است که منابع مناسبی را نیز در اختیار دارند و باید از چهار هزار میلیارد تومان توان مالی بخش خصوصی بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

تجهیز باند فرودگاه اردبیل به کاهش 90 درصدی کنسلی پروازها منجر می‌شود

نیکزاد بیان کرد: متأسفانه همچنان در فرودگاه اردبیل و پروازهای برقرار شده مشکلاتی را شاهد هستیم و حتی مدیران شرکت‌های هواپیمایی از وضعیت فرودگاه اردبیل ناراحت هستند و ادامه برقراری پرواز برای آنها میسر نیست.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: باید باند اصلی فرودگاه به سرعت تجهیز و با روشنایی مناسب همچنین نصب آیلس مجهز شده و امکان دایر شدن پروازهای اول صبح و آخر شب را در اردبیل شاهد باشیم.

نیکزاد تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی گله‌مند کنسلی و لغو پروازها به مقصد اردبیل هستند که باید این موضوع را هر چه سریعتر برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز از راه آهن اردبیل بخش عظیمی از کارها بر زمین مانده است، گفت: ما با سفرهای مکرر مسئولان کشوری و جذب اعتبارات سعی داریم تا هر چه سریعتر این پروژه ریلی را به بهره‌برداری برسانیم.

نیکزاد از اختصاص 400 میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک صادرات برای تعریض محور اردبیل – سرچم خبر داد و افزود: همچنان در تقویت این زیرساخت‌ها مصر هستیم.

360 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن سالانه یک میلیون واحد نیاز است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: ضروری است تا برای ساخت یک میلیون واحد مسکن در کشور در قالب طرح جهش تولید مسکن 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شود که بخشی از آن برای ساخت مسکن روستایی و بخشی نیز شهری است.

وی با انتقاد از برخی مدیران که پیگیری‌های لازم را در انجام مصوبات و جذب اعتبارات برای استان نمی‌کنند، اضافه کرد: ما بخش عظیمی از وقت خود را در مجلس صرف پیگیری و اخذ موافقت‌نامه در تأمین اعتبارات برای پروژه‌های اساسی می‌کنیم اما مسئولان استان چندان بهایی به پیگیری این مصوبات نمی‌دهند.

نیکزاد با بیان اینکه شرکتی نظیر شستا در استان اردبیل سرمایه‌گذاری نکرده است، بیان کرد: ایلام و اردبیل دو استانی هستند که از سرمایه‌گذاری شستا بی‌بهره بودند و قرار شد بزرگترین پروژه دامداری و همچنین طرح سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های مختلف اجرایی شود تا از ثمرات و نتایج چنین شرکت‌های قدرتمند به نفع اشتغال استان استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع دولتی در فروش نفت و کسب درآمد از مالیات ما باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و فولادی بیشتر استفاده کنیم تا همچون استان‌های مرکزی کشور بتوانیم تحول اساسی را در این بخش ایجاد کنیم.

موافق واگذاری کشت و صنعت به سرمایه‌گذار واجد شرایط هستم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت سبلان پارچه و کشت و صنعت نیز اظهار کرد: بنده در این زمینه اظهار نظر چندان نکردم ولی بر این باورم بخش خصوصی با داشتن ویژگی‌های ممتاز و توانمند می‌تواند در مدیریت این مجموعه‌ها شایسته عمل کند.

نیکزاد تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور 400 میلیارد تومان منابع برای سبلان پارچه تزریق شده و انتظار می‌رود با حل موانع بانکی این کارخانه بتواند در مسیر توسعه قرار گیرد.

وی گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند تا با ناکارآمد جلوه دادن مدیریت سبلان پارچه و کشت و صنعت عملکرد رئیس دولت را زیر سئوال ببرند در حالی که باید با قدرت و صلابت این دو مجموعه تولیدی در استان به فعالیت خود ادامه دهند.

دولت نقطه نهایی منطقه آزاد اردبیل را مشخص کند 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری نیز افزود: در رفت و برگشت این لایحه بین دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت همچنان گره‌ این مشکل باز نشده و با وجود اینکه پیگیری‌های جدی انجام می‌دهیم پرونده اخیرا به دولت ارجاع داده شده است.

نیکزاد خاطر نشان کرد: ما بهترین نقطه را برای اجرای منطقه آزاد پارس‌آباد و بیله‌سوار می‌دانیم چرا که از گمرک، فرودگاه و سایر زیرساخت‌ها بهره‌مند هستند ولی از مزایای منطقه آزاد سایر شهرهای استان نیز می‌توانند بهره ببرند.

وی اضافه کرد: دولت باید نقطه نهایی را مشخص کند ولی در این زمینه گره ناگشودنی وجود دارد و به نظر می‌رسد به این زودی‌ها این لایحه نهایی و شکل اجرایی به خود نگیرد.

نیکزاد بیان کرد: بنده در پذیرفتن مسئولیت برادرم در بنیاد مسکن هیچ سفارشی نکرده و دخالتی در این موضوع نداشتم.

وی ادامه داد: قطعا این انتصابات بر اساس تصمیم مسئولان کشوری است و ما هیچ دخالت مستقیمی را در این حوزه نداریم.