شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس

وداع از آسیا با یک شکست سنگین / الهلال ۳- پرسپولیس صفر ؛ بدون هافبک دفاعی!

وداع از  آسیا با یک شکست سنگین  / الهلال ۳- پرسپولیس صفر ؛ بدون هافبک دفاعی!

پرسپولیس با قبول شکست مقابل الهلال در عربستان از راهیابی به جمع ۴ تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازماند.

 فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 3 نماینده داشت که استقلال و تراکتور با قبول شکست مقابل حریفان خود از صعود به مرحله یک چهارم نهایی باز ماندند؛ پرسپولیس تنها تیم ایرانی بود که موفق شد با شکست استقلال تاجیکستان به جمع هشت تیم نهایی صعود کند. شاگردان یحیی گل محمدی در شرایطی که مسابقات لیگ برتر ایران هنوز شروع نشده امشب در برابر الهلال عربستان به میدان رفتند؛ تیمی که شش بازی در فصل جدید لیگ کشورش انجام داده و با آمادگی کامل پای به این دیدار گذاشته بود.


حریف پر ستاره پرسپولیس در راه صعود به نیمه نهایی که در مرحله قبل استقلال را شکست داده بود در نیمه اول نمایش بهتری از خود ارائه کرد و با یک گل کار را به سود خود به پایان رساند. پرسپولیس در نیمه دوم پیش از اینکه برنامه های خود برای جبران گل خورده را شروع کند، دروازه اش را برای بار دوم در دقیقه 50 باز شده دید تا کار سخت تر شود. الهلال در میان تشویق بی امان هوادارانش که از دقیقه یک تا پایان مسابقه ادامه داشت گل سوم را هم به ثمر رساند و با حفظ همین نتیجه، 3-0 بر پرسپولیس غلبه کرده و حریف النصر در نیمه نهایی شد.

 

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا
شنبه 1400.7.24 ساعت 21:30
ورزشگاه امیر فیصل بن فهد شهر ریاض
داور: ریجو ساتو (ژاپن)

 

-

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک سیدجلال حسینی امید عالیشاه وحید امیری (مهدی عبدی 61) سیامک نعمتی (مهدی شیری 66) مهدی ترابی (محمد شریفی 78) عیسی آل کثیر (حامد پاکدل 78) فرشاد فرجی سعید آقایی میلاد سرلک رضا اسدی (احسان پهلوان 46)

سرمربی: یحیی گل محمدی

 

 

ترکیب الهلال:

عبدالله المعیوف محمد البریک علی هادی آل بلیهی جان هیون سو ناصر الدوساری  سلمان الفرج محمد ابراهمی کانو (عبدالله الحمدان 90) ماتیوس پریرا (فهز الجویر 84) سالم الدوساری (حامد الیامی 84) موسى مارگا (محمد 90) بافتیمبی گومیس (صالح الشهری 75)

سرمربی: لئوناردو ژاردیم

 

کارت زرد:

 

رضا اسدی (35) سعید آقایی (47) فرشاد فرجی (57) محمد شریفی (80) از پرسپولیس

موسى مارگا (61) علی هادی آل بلیهی (72) از الهلال

 

 

شرح گل:

 

الهلال 1 - پرسپولیس 0 ( سالم الدوساری 27): سالم الدوساری در سمت چپ، پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و پس از یک حرکت در عرض با شوتی غیرقابل مهار دروازه لک را هدف گرفته و گل اول تیمش را به ثمر رساند.

 

 

الهلال 2 - پرسپولیس 0 (بافتیمبی گومیس 50): ماتیوس پریرا از سمت چپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و با پاس در عرضی خطرناک توپ را به گومیس رساند که در دهانه دروازه منتظر بود. مهاجم فرانسوی الهلال کار سختی برای گل کل توپ نداشت و نتیجه را دو بر صفر کرد.

 

 

الهلال 3 - پرسپولیس 0 (بافتیمبی گومیس 70): پریرا روی یک همکاری سریع و بی نقص با الدوساری با لک تک به تک شد. روی پاس هوشمندانه این بازیکن به گومیس، گل سوم الهلال به ثمر رسید.

 

 

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 3: ارسال خطرناک پریرا از روی ضربه آزاد را حامد لک به خوبی با مشت از مقابل دروازه پرسپولیس دور کرد.

 

 

دقیقه 7: حرکت در عرض و شوت زمینی الدوساری از پشت محوطه جریمه بعد از اصابت به پای بازیکن پرسپولیس به تیرک دروازه برخورد کرده و راهی کرنر شد.
دقیقه 8: سالم که روی ارسال کرنر از سمت راست در تیر مخالف جایگیری کرده بود، ارسال بلند هم تیمی اش را کنترل کرده و ضربه خطرناکی را روانه دروازه لک کرد. ضربه او اما از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 11: گومیس در داخل محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و در حالی که می رفت با یک چرخش زیبا دروازه را باز کند با سد محکم فاز دفاعی پرسپولیس متشکل از لک و مدافعان این تیم مواجه شد.

دقیقه 12: روی ارسال خطرناک بازیکن الهلال از سمت راست، گومیس با جایگیری خوب می رفت دروازه را باز کند اما فرشاد فرجی با تکلی عالی دروازه را نجات داد تا توپ به مهاجم حریف نرسد.

 

 

دقیقه 19: پرتاب اوت بلند وحید امیری با ضربه سر خطرناک رضا اسدی همراه بود؛ این ضربه را دروازه بان الهلال با نوک انگشتانش راهی کرنر کرد.

دقیقه 34: پریرا روی اشتباه بازیکنان پرسپولیس در میانه های میدان صاحب توپ شد و بعد از پیمودن یک مسیر نسبتا طولانی با ضربه ای نه چندان دقیقه دروازه را هدف گرفت؛ این ضربه با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 35: عیسی آل کثیر از سمت راست وارد محوطه جریمه الهلال شد و در شرایطی که زاویه شوت ایده آلی نداشت با تمام توان به توپ ضربه زد، عبدالله المعیوف این ضربه را به خوبی مهار کرد.

دقیقه 37: شوت زیبای پریرا از روی ضربه آزاد بعد از برخورد به سعید آقایی به طرز خطرناکی از بالای دروازه راهی کرنر شد.

 

 

دقیقه 49: عیسی آل کثیر با یک چرخش زیبا از پشت محوطه جریمه یک شوت خطرناک را راهی دروازه الهلال کرد؛ این ضربه از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 55:  سالم الدوساری روی یک پاس در عمق زیبا با حامد لک تک به تک شد و پس از دریبل او از زاویه بسته اقدام به شوت زدن کرد؛ شوت او راهی به دروازه نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 67: شوت والی سالم روی یک ارسال از سمت چپ را حامل لک با عکس العملی بسیار زیبا مهار کرد.

دقیقه 68: شوت  گومیس در داخل محوطه جریمه در حالی که می رفت به طرز خطرناکی دروازه لک را تهدید کند، با برخورد به جلال حسینی بلوکه شد.

دقیقه 76: شوت روی پای خطرناک ماتیوس پریرا از پشت محوطه جریمه در حالی که واکنش لک را به همراه داشت، از کنار دروازه زوزه کشان راهی اوت شد.

دقیقه 79: شوت زمینی مارگا از سمت راست محوطه جریمه را حامد لک در اختیار گرفت.

 

 

نیمه اول:


الهلال بازی را توفانی شروع کرد و چند حمله خطرناک را در همان دقایق ابتدایی روی دروازه پرسپولیس تدارک دید؛ حملاتی که با مقاومت شاگردان گل محمدی مواجه شدند. فشار الهلال تا دقیقه 12 به صورت مداوم ادامه داشت اما پرسپولیس کم کم توانست شرایط بازی را متعادل کرده و به کار مسلط شود. حملات الهلال بعد از دقایقی وقفه، از سر گرفته شد و این تیم در میان حمایت بی امان هوادارانش در دقیقه 27 گل اول را به ثمر رساند. بعد از این گل شاهد ادامه حملات میزبان بودیم که در میان تک موقعیت های پرسپولیس همچنان خطرناک بودند. شاگردان گل محمدی در 5 دقیقه پایانی نیمه اول فشار حملات خود را بیشتر کردند اما این حملات با حملات تیم الهلال پاسخ داده شد تا میزبان با تک گل زیبای سالم، برنده راهی رختکن شود.

 

نیمه دوم:


الهلال نیمه اول را هم مثل نیمه دوم تهاجمی شروع کرد و خیلی زود توانست بر بازی مسلط شود. نماینده عربستان پنج دقیقه پس از شروع نیمه دوم گل دوم را زد و با تداوم حملات خود هم اجازه پیشروی را به پرسپولیس نداد و هم توانست گل سوم را هم به ثمر برساند. با وجود اینکه نتیجه سه بر صفر شده بود، الهلال همچنان در حال حمله به سمت دروازه پرسپولیس بود شاگردان گل محمدی جز تک حملات کم اثر، در اجرای برنامه های تهاجمی خود روی دروازه حریف ناکام بودند. فشار الهال تا دقایق پایانی هم ادامه داشت اما پرسپولیس توانست در 5 دقیقه پایانی بر بازی سوار شود. نماینده ایران در این دقایق چند موقعیت را روی دروازه حریف خلق کرد اما این موقعیت ها هیچ کدام به گل تبدیل نشدند تا الهلال سه بر صفر برنده بازی شود.

 

 

حاشیه:

 

* در حضور حدود 30 هزار نفر تماشاگر حاضر در ورزشگاه که به شدت در حال تشویق تیم الهلال عربستان هستند بازی دو تیم شروع شد.

 


*یحیی گل محمدی، سرمربی تیم پرسپولیس ثانیه هایی پیش از شروع بازی به سمت ژاردیم، سرمربی حریف رفته و با او به خوش و بش پرداخت.
*برخلاف سرمربی الهلال که ماسک به صورت دارد، گل محمدی بدون ماسک در کنار زمین مشغول هدایت شاگردانش است.
*هواداران الهلال کل ورزشگاه را به رنگ لباس های این تیم در آورده اند.

*برخورد توپ به سینه اسدی با اعتراض شدید الهلالی ها همراه بود که معتقد به خطای هند مدافع پرسپولیس بودند؛ داور از VAR در این صحنه کمک خواست که برخلاف عقیده عربستانی ها، حرکت یاد شده را پنالتی تشخیص نداد.

*کارت قرمز داور بعد از جریمه اسدی با کارت زرد روی زمین افتاد که محمد ابراهمی کانو آن را برداشته و به داور ژاپنی برگرداند.

*اسدی دقایقی پس از دریافت کارت زرد با یک خطای بی مورد در میانه میدان، سد راه بازیکن حریف شد که با تذکر داور همراه بود.

*سالم پس از به ثمر رساندن گل اول الهلال، با یک حرکت آکروباتیک شادی خود را انجام داد.

 

 

*سیامک نعمتی بعد از پاسکاری خطرناکی که با حامد لک داشت درگیری لفظی نسبتا شدید با هم تیمی خود انجام داده و به او توپید.

*داور بازی با توجه به اعتراضات شدید یحیی گل محمدی به سمت او رفته و سرمربی عصبانی پرسپولیس را دعوت به آرامش کرد. با میانجی گری پیروانی، سرمربی سرخ پوشان به نیمکت برگشته و به مشاجره با داور خاتمه داد.

*محمد شریفی کمتر از دو دقیقه پس از حضور در زمین و در حالی که هنوز پایش به توپ نخورده بود با خطای شدید روی بازیکن حریف کارت زرد گرفت.