شهر خبر

خشم ملکه الیزابت به روزنامه ها کشیده شد

کدخبر: 447767
اقتصاد نیوز : ملکه انگلیس رهبران کشورهای جهان را مورد انتقاد قرار داده که درباره بحران اقلیمی هیچ حرکتی نکرده اند، با این باور که مورد خشم کسانی قرار خواهد گرفت، که فقط حرف می زنند و نه دست به عمل!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه های امروز در دنیا، درباره انتقاد ملکه انگلیس از رهبران جهان به خاطر بی توجهی شان نسبت به بحران اقلیمی نوشته اند. وضعیت سیاسی آمریکا و همچنین شرایط سیاسی آلمان پس از مرکل دیگر موضوعات مهمی است که در روزنامه ها تیتر یک شده اند.

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز به مرور مهترین عناوین روزنامه‌های جهان می‌پردازد، شنبه ـ ۲۴ مهر ماه ـ مطالب زیر را از میان اخبار روزنامه‌ها برگزیده است:

خشم ملکه انگلیس

گاردین روزنامه انگلیسی نوشت: ملکه انگلیس رهبران کشورهای جهان را مورد انتقاد قرار داده که درباره بحران اقلیمی هیچ حرکتی نکرده اند، با این باور که مورد خشم کسانی قرار خواهد گرفت، که فقط حرف می زنند و نه دست به عمل! او در پارلمان «ولز» در کاردیف سخن می گفت. اشاره او به همایش کاپ ۲۶ در گلاسکو است که در پایان همین ماه خواهد بود، که خود نیز در آن شرکت خواهد کرد.

گپ و گفت ملکه انگلیس با دوشس کرون وال و الین جونز از سوی پارلمان بود که به طعنه می گفت، نیازی نیست که به فضا برویم ما باید زمین را نجات بدهیم. شاهزاده ویلیام نیز موقعیت را مناسب دیده و به ایلان ماسک و جف بزوس پیشگامان توریسم فضایی تاخت؛ با این مضمون که به جای آن که به فضا توجه کنید به زمین فکر کنید.

گردش به راست آمریکایی‌ها

ال موندو در اسپانیا نوشت: پیش از ترامپ آمریکایی‌های محافظه کار اندکی ارتباط آشکار با تندگرایان راست در جهان داشتند. امروز اما این ارتباط، یک جریان مستمر شده است. آش چنان شور بود، که تد کروز سناتور تگزاس، برای همایش سیاسی راست گرایان در اسپانیا، پیام فرستاد. پیامی که می‌گفت ما با همان چالش‌هایی رو در رو هستیم که جهان نیز اکنون در برابر حیرت جهانیان با آن روبرو است؛ جمهوری‌خواهان آمریکا دارند به تندگرایان راست در اروپا نزدیک می‌شوند. نگذارید چنین شود.

یک عملگرا در آلمان

دی ولت، روزنامه آلمانی نوشت: همسایگان بزرگ آلمان، چشم انتظار شکل‌گیری دولت تازه آن کشور اند؛ انتظاری همراه با امید و ترس. در این میان یک چهره تندرو به کرسی وزیر دارایی نزدیک می شود و ترس از کشاندن اروپا به جایگاه بحران زایی پیشین منطقه وجود دارد. کریستین لیندنر از حزب دموکراتیک آزاد، حزبی که همراه با حزب سوسیال دموکرات و سبزهای آلمان، دارد آرام آرام، دولت ائتلافی آینده آلمان را تشکیل می‌دهد. با چنین ترکیبی «اولاف شولش» چهره محبوب در پاریس و رم، صدر اعظم جایگزین آنگلا مرکل در آلمان خواهد شد؛ یک عملگرا و نه یک نظریه پرداز؛ چهره‌ای که در دوران همه گیری کرونا، جایگاه ویژه پیدا کرد.

در حاشیه خبرخوانی امروز کوچویی آمده است:

یک لبخند بس است!

لوموند روزنامه فرانسه نوشت: گاه یک لبخند، برای شاد کردن آدمی کافی است. پژوهش در ارتباط میان حالت‌های چهره با احساسات آدمی، نشان می دهد که حالت‌های چهره، بر احساس آدمی اثر گذارند. پس از یک روز پر اضطراب باید آدمی پی ببرد که چند بار ابرو درهم گره زده است یا چند بار  لب‌ها را برای تبسم گشوده است. این حالت های چهره که به درستی، احساسات درونی انسان را نشان می‌دهند، آیا خودشان هم می‌توانند، به عکس،  بر احساسات آدمی اثر بگذارند؟ یعنی چهره متبسم، احساسات درونی آدمی را شاد کند؟ از قرن نوزدهم این پرسش مطرح بوده است. آیا چهره آدمی می تواند گویا و تصویرگر وضعیت روانی ـ روحی او باشد؟ پژوهش تازه می گوید عضلاتی که سبب ساز یک‌ لبخند باشند، نشان می‌دهند که آدمی شاد است.