شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استرالیا#ارتش#نیروی دریایی#رسانه‌ها

سقوط بالگرد سیهاوک نیروی دریایی استرالیا

سقوط بالگرد سیهاوک نیروی دریایی استرالیا ؛ زمین گیر شدن بالگرد سیهاوک

رسانه‌ها از سقوط یک فروند بالگرد پیشرفته آمریکایی ارتش استرالیا در دریای فیلیپن حین ماموریت نظامی و زمین گیر شدن پرواز این نوع بالگرد تا اطلاع بعدی خبر دادند.

به گزارش مشرق، یک فروند بالگرد پیشرفته آمریکایی نیروی دریایی استرالیا  حین ماموریت در دریای فیلیپین سقوط کرد.

به گزارش «وبگاه نیروی دریایی آمریکا» بالگرد «سیکورسکی اس‌ اچ- ۶۰ سیهاوک»   ساخت آمریکا که در خدمت نیروی دریای ارتش استرالیا  قرار دارد اواخر روز چهارشنبه در دریای فیلیپین سقوط کرد. وزارت دفاع استرالیا اعلام کرده که این بالگرد حین یک ماموریت نظامی معمولی سقوط کرد و سه خدمه آن نجات یافتند.

این بالگرد بر عرشه ناو شکن «بریزبان» نیروی دریایی استرالیا مستقر بود. وزارت دفاع استرالیا اعلام کرده که به محض اطلاع از این سانحه قایق‌های تندروی خود را برای کمک‌رسانی به منطقه حادثه اعزام کرد.

«مارک هاموند» از فرماندهان نیروی دریایی استرالیا اعلام کرده که به دنبال این حادثه پرواز  ناوگان این نوع بالگرد به طور موقت متوقف شده است. وزارت دفاع استرالیا هنوز علت درست بروز این سانحه را اعلام نکرده است.

سیکورسکی اس‌ اچ-۶۰ سیهاوک یک بالگرد ساخت کارخانه سیکورسکی در آمریکاست و در سال ۱۹۷۹ ساخته شد. نخستین استفاده‌ کننده این هواپیما نیروی دریایی ایالات متحده بوده‌ است. کشورهای مختلفی در جهان به این بالگرد مجهز هستند.

ارتش استرالیا در همراهی با آمریکا و در تقابل با چین حضور پر رنگی در آب‌های منطقه دارد. آمریکا، استرالیا را یکی از مهمترین متحدان خود در منطقه می‌داند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته طی قراردادی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار، ۱۲ بالگرد تهاجمی و یک هواپیمای جنگ الکترونیک به استرالیا بفروشد.

استرالیا اخیرا توافقنامه راهبردی ائتلاف دفاعی با آمریکا و انگلیس امضا کرده و هدف از این توافقنامه، مقابله با رشد چین اعلام شده است.

بر اساس قرارداد جدید، استرالیا ۱۲ بالگرد تهاجمی دریایی  و تجهیزات مربوط به آن را خریداری خواهد کرد و ارزش قرارداد این ۱۲ بالگرد، ۹۸۵ میلیون دلار خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به کنگره گفته که تصمیم گرفته است که این قرارداد را به پیش ببرد.

این بالگردها از نوع چند ماموریتی بوده که برای عملیات ضد کشتی‌ها یا زیردریایی‌ها می‌توانند بر روی کشتی مستقر شده یا از آنها برای انجام عملیات نجات، سوخت رسانی یا حمل و نقل استفاده شوند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، استرالیا همچنین خرید یک هواپیمای جنگ الکترونیک  بوئینگ درخواست داده که واشنگتن با این درخواست نیز اعلام موافقت کرده است.

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «استرالیا مهمترین متحد ما در غرب اقیانوس آرام بوده و موقعیت راهبردی این قدرت اقتصادی و سیاسی در ایجاد اطمینان از صلح و ثبات اقتصادی در منطقه نقش چشمگیری دارد. کمک به متحدان در توسعه و حفظ قابلیت دفاع از خود، برای منافع ملی آمریکا حیاتی است.»

منبع: فارس