شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#هلال احمر#زلزله#زمین لرزه

عکس | امدادرسانی هلال احمر ایران به زلزله‌زدگان در بلوچستان پاکستان

مرکز هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مستقر در «کویته» پاکستان درپی زمین لرزه اخیر در ایالت بلوچستان این کشور، طرح امدادرسانی و ارائه خدمات به آسیب دیدگان را با حضور در مناطق زلزله به اجرا گذاشت.

هلاال احمر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، در راستای همکاری ها و ارسال کمک های بشردوستانه ایران به کشورهای همسایه و آمادگی کشورمان برای کمک به کشور دوست و برادر پاکستان در حوادث طبیعی؛ نمایندگی هلال احمر در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان با حضور در میدانی در منطقه "هرنایی" که مرکز زمین لرزه اخیر بود، عملیات امدادرسانی برای آسیب دیدگان را آغاز کرد.

رئیس خانه فرهنگ ایران در کویته امروز طی گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درخصوص مشارکت مرکز هلال احمر برای کمک به زلزله‌زدگان در ایالت بلوچستان گفت: پس از زمین لرزه بامداد پانزدهم مهرماه تیم‌های امدادی وابسته به هلال احمر کشورمان در شهر کویته، در کم‌ترین ساعت به محل زمین لرزه اعزام شده و فعالیت خود برای کمک به آسیب دیدگان را آغاز کردند.

«سیدحسین تقی زاده واقفی» افزود: در این عملیات امدادرسانی که به مدت پنج روز ادامه یافت، تیم هلال احمر بیش از ۸۶۰۰ نفر را معاینه پزشکی کرد و در میان اطفال و زنان نیز اقلام مختلف دارویی، موادغذایی و دیگر نیازهای اولیه شامل پتو و چادر تقسیم شد.

وی اظهار داشت: متاسفانه در زمین لرزه هفته گذشته نزدیک به ۳۵ نفر جان خود را از دست داده و دست کم ۳۵۰ نفر نیز مصدوم شدند.

امدادرسانی هلال احمر ایران به زلزله‌زدگان در بلوچستان پاکستان

رئیس خانه فرهنگ ایران در کویته پاکستان گفت: برخی از بیماران و مصدومان زمین لرزه هرنایی توسط آمبولانس‌های هلال احمر کشورمان به شهر کویته که در فاصله ۲۱۰ کیلومتری از محل حادثه قرار دارد، منتقل و در بیمارستان‌های نظامی بستری شدند.

وی افزود: «لازم می‌دانم از تلاش‌های رئیس و کادر بیمارستان جام شفا و نیروهای زحمتکش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مستقر در شهر کویته نهایت تقدیر و تشکر را بنمایم.»

پیش‌تر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی وقوع زلزله در ایالت بلوچستان پاکستان در پیامی ضمن ابراز همدردی با مقامات و مردم این کشور، آمادگی کشورمان را برای ارائه کمک‌های امدادی به مردم این کشور اعلام کرد.

به دنبال رخداد زلزله در پاکستان، جمعیت هلال احمر کشورمان نیز برای ارسال اقلام امدادی به این کشور همسایه اعلام آمادگی کرد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ﴿ریشتر﴾ بامداد پنجشنبه ۱۵ مهرماه امسال مناطق مختلف در ایالت بلوچستان پاکستان را لرزاند.