به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، بر اساس اعلام سازمان لیگ رقابت‌های لیگ برتر والیبال در سال 1400 با حضور 14 تیم از دوم آبان‌ماه آغاز می‌شود.

نشست پیش فصل داوران لیگ برتر و لیگ دسته یک مردان با هدف هماهنگی و ارتقای سطح آمادگی جسمانی و ذهنی داوران با حضور داوران بین‌المللی و داوران ملی گروه الف امروز در فدراسیون والیبال برگزار شد.

سید میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال در آغاز این نشست با تشکر از عملکرد قابل‌قبول داوران در مسابقات سال گذشته، از داوران به عنوان عضو زحمتکش و موثر خانواده والیبال یاد کرد.

تقوی تاکید کرد که فدراسیون والیبال با آغوش باز پذیرای انتقادات و پیشنهادات داوران است.

دبیرکل فدراسیون در ادامه با تاکید بر این‌که داوران باید با آمادگی کامل در این دوره از رقابت‌ها حضور داشته باشند، افزود: لازم است برای ارتقای کیفیت کار داوران، تعامل داوران و ناظران نیز چند برابر شود.

پیش از سخنان تقوی، ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران با اشاره به ضرورت آمادگی فنی و جسمانی داوران از آنان خواست مطالبات خود را را از کانال‌های قانونی مطرح و پیگیری کنند.

در ادامه جلسه فرهاد شاهمیری آخرین قوانین و مقررات داوری، مسعود یزدان‌پناه قوانین و مقررات کیس‌بوک و راهنمای داوران و مرتضی افجه‌ای به تدریس مبحث آشنایی با تست گیری الکترونیکی پرداختند.

بعد از تدریس این مباحث، داوران، اعضای کمیته داوران و تعدادی از مسئولان فدراسیون به تبادل‌نظرات، ارائه پیشنهادات و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

در پایان این نشست از داوران در سالن فدراسیون تست آمادگی جسمانی و در نهایت آزمون تئوری قوانین و مقرارت گرفته شد.