به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، در بیانیه روز شنبه این تشکل اصولگرا در واکنش به حواث اخیر تروریستی در افغانستان آمده است:

بار دیگر اخبار کشتار ناجوانمردانه و غیر انسانی مردم بی گناه افغانستان غم بزرگی بر دل مسلمانان عالم نشاند. از فاجعه تأسف برانگیز و غمبار شهادت شیعیان ولایت قندوز در نماز جمعه مسجد سیدآباد چند روزی نگذشته بود که ضایعه دردناک انفجار مسجد امام بارگاه فاطمیه در قندهار، خشم آزادگان و مسلمانان جهان را برانگیخت اما قطعا بر اتحاد مردم، مسلمانان و شیعیان و احزاب  افغانستان خواهد افزود.

این بیانیه افزود: بدون تردید آمریکای جنایتکار که امروز مجبور به خروج ذلت بار از افغانستان شده با حمایت از گروه‌های تروریستی و انجام چنین توطئه‌های شیطانی عملا می‌خواهد به مردم مظلوم آن کشور القاء کند که بر عکس آنچه آمریکا و اذنابش در منطقه تبلیغ می‌کنند، پایان حضور غیر قانونی و اشغالگرانه این کشور در ممالک جهان موجب سلب امنیت و تقویت تروریسم در آنها خواهد شد، ملت مسلمان و هوشمند افغانستان خود پاسخ این جنایت‌ها را به این گروه مزدور شیطان صفت خواهد داد.

حزب موتلفه اسلامی اندوه عمیق خود را به جهت شهید و مجروح شدن تعداد زیادی نمازگزار در این دو انفجار تروریستی استان های  قندوز و قندهار را ابراز می‌دارد و این اقدام جنایتکارانه را که در تناقض با تمام ادیان آسمانی و قوانین انسانی است، محکوم می‌کند، جنایتی که گروهک وهابی تروریستی داعش مرتکب آن شده است. همچنین صمیمانه‌ترین تسلیت‌ها و همدردی‌ها را به ملت شریف و ستم دیده افغانستان به ویژه خانواده‌های داغ دار این فاجعه بزرگ ابراز داشته از خداوند متعال می‌خواهیم به بازماندگان صبر و شکیبایی و به مجروحین شفای عاجل مرحمت فرماید.

حزب موتلفه اعلام کرد: حمله تروریستی گروه داعش به این دو مسجد که در آن صدها تن از شیعیان متدین افغانستان که در حال ادای فریضه نماز جمعه بودند را به خاک و خون کشید، به شدت محکوم است و حزب موتلفه اسلامی آن را یک نسل کشی به تمام معنا می داند و از احزاب جهان و احزاب افغانستانی می‌خواهد که نهایت تلاش خود را در محکومیت گروه داعش و حامیان این گروه تروریستی در افغانستان بکار بندند.